Vilken julhelg!

image45
Harrevarn vilken julhelg alltså, som vanligt var det ju femtitusentrehundraåttionio julklappar under våran gran och det tog flera timmar innan alla hade öppnat dom. Nästa år satsar jag fan på utlandsvistelse!
Men det var mycket god mat och trevligt, och jag var duktig och drack endast en halv Snönubbe för att inte bli alltför otrevlig tills tomten kom..men ack så jag bedrog mej, det kom ingen tomte..Flisan och Basse (12 och 9 år), hadwe konstaterat att dom faktiskt var för gamla för tomten, dom klargjorde även för mej att om visste faktiskt att det var jag som döljde mej bakom skägget ett år..jag spelade ovetandes och visslade lite oskyldigt (dock kan jag inte vissla).

Juldagen bedrevs som den brukar, på kvällen bar det upp på Skalet där man rockade loss till vad det nu var för band som spelade, dock dansade jag inte..tror jag?!
Jag och Pärra hade allafall riktigt kul, drack drinkar och pratade med folk, träffade mycket roliga gamla kompisar..
även Evert som med block och kamera intervjuade folk för LT om varför man vänder hem.
Mitt spontana första svar var: "För att man inet hittar något kvart i två ragg", det tyckte jag var assmart, tills Sophie förklarade för mej att han menade varför man vände hem till hemtrakterna..då blev svaret istället: "Det är fränare folk här än i stan", hur fan kan man kläcka ur sej något så luddigt? Jag tycker annars ett bra svar hade varit ungefär: "Det är en skön blandning av folk här", men icke! Man lär sej av sina läxor!

I mellandagarna var jag och mamma inne i stan på rea, hittade dock nästan ingenting,
men var glad ändå. Åt Champinjonsoppa och Salladsbuffé på Lime, hej, nyttig tjej!
Hade iaf GPSen med och vi höll på att få spader på tanten som tjatade om att vi skulle göra om den där jävla rutten bara för att vi ville ta en avstickare till Växtvaruhuset på ett par kilometer.
Köpte iaf ett pussel i stan, med min Marilyn på såklart.

Igår kom pojkarna från Sandviken på besök och vi drack kaffe, mamma kom på att vi kunde börja bygga på pusslet, och jag tror aldrig jag har sett Johan och Fredrik så engagerad i någonting, förutom den gången jag och Fredrik satt på bron i Klaxåsen och lyssnade på hundskall, det var riktigt roligt!
Iaf så har vi nu suttit i timtal med det där jävla pusslet och är inte på långa vägar klara än,
vi har fått ihop ansiktet på damen men sen är resten av bitarna i pusslet svarta, hur lätt är det då? Man får sitta och pröva varenda bit på varenda ställe, och såklart är det ALLTID någon av dom sista bitarna som är rätt..det är försmädligt!

Nyår ska tillbringas uppe i Klax med pojkarna, ska bli så kul, jag ska till att baka 2 pizzor i morgon som vi ska äta, "Elle special" och "Klaxåsen Extra" heter dom..kommer bli så gott!
Annars blir det väl att skjuta raketer och dricka sprit som Fredrik uttryckte det.

Jaja, 6 dagar kvar så är man inte längre 21 år,
och jag som fortfarande kan kläcka ur mej att jag är 18 när någon frågar,
det händer inte ofta, men det har hänt..därför är jag också så dålig på att se trovärdig ut när jag ska handla snus utan legetimation..hehe.
22 år ung, det blir nåt det ;)

Nu ska jag hem och äta middag!

G O T T     N Y T T     Å R ! ! !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se