Överlistad!

En vacker (?) dag som denna beslöt sej jag ont mi mammi att sätta upp förtältet,
dels för att se hur det såg ut uppe och dels för att det kanske inte är så kul att på en caming stå och jävlas med det där till mitt på natten om man aldrig har gjort det förr.
Med husvagnen parkerad på gården och förtältet i beredskap satte vi igång att hälla ut pinnar,
pinnar av alla dess slag, längd, bredd osv.
Vi drog i förtältet i den lilla ränna som det ska vara i,
sen började det kluriga, att veta vart alla pinnar skulle sitta,
efter någon timmes funderande fram och tillbaka insåg vi oss tillslut överlistade och lämnade det som det var och gick in..men vid fortfarande gott mod och tron om att det kommer stå och glänsa ringde mamma till Jan och han lovade att komma hit och hjälpa till sen..det ska bli intressant att se hur det egentligen hänger ihop, om nu Jan kan kirra det där.

Fiske ägde rum i Björnberget och Nolamyra i måndags,
efter att min lina trasslat in sej 2 gånger och flötet fastnat högst uppe i en tall insåg jag att min fiskekarriär var över,
varpå min karriär som naturfotograf började, mycket intressant finns att ta kort på.
Erika fick dock en liten fisk, öring.

Erika: - Hjäälp, vad ska jag göra?!
Jag: - Bryt nacken av den! (brytandes nacke på fisken), vad ska jag göra med den nu då?
Fredrik: - Släng i den, den är så liten..
Jag: - Men den är ju död! (fisken får dödsryckningar).
Erika: - Släng i!
Jag: - Jag har ju brytit nacken av den!
Fredrik: - Släng i!
(jag slänger i).
Jag: - Jag hade viljat spara den till katterna, den var ju ändå död..
Fredrik: - Varför slänger du i en död fisk?!

Nåväl, Härjeåsjön på Fredag, kommer bli såå kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se