Morden i Midsomer!

Får vi hoppas inte blir ett inslag på midsommar i år,
det vore allt annat än trevligt.

Student i helgen som var,
var inne och grattade Ingemar och blev bjuden på middag på Hägragården i Dvärsätt,
jag och Sophie hade det trevligt bland de vita mössorna och släktingarna.
Kvällen fortsatte med lite öldrickning i en park någonstans i Östersund,
sedan begav vi oss till Rådhuset där gruppen splittrades och jag kilade ensam bort till
Österäng där jag träffade Camillion, Manne, Johan, Seffa och massa annat trevligt folk.
Träffade även Andreas på vägen dit som jag stannade och språkade med.
Efter någon timme sittandes, snörvlandes av den bakomliggande häggen så blev det hemgång,
Camilla kom till mej på natten och vi kikade på film och pulade i oss chips.

Dagen efter var det hemgång klockan 13.00,
trodde vi. Efter många om och men bytte jag bil och åkte med Steffe hem.
Grillning på 11an med massa godingar,
åkte sedan i en proppfull Volvo till Hackås och kvarna där vi drack öl och pratade med trevligt folk.
Träffade även Lelle, försökte löneförhandla lite där, men jag kunde inte besämma mej för hur mycket jag ville ha i lön så det gick i stöpet.
Klockan ett bar det av hemmåt igen.

Veckan har mestadels tillbringats på Acb,
dock har vi inte haft något vattenkrig denna vecka pga det underliga väderlaget,
men det tar vi igen, eller hur flickor?!
Dock bjöds det på annat skoj..kors i taken och ihop-tejpning av materialare..det är nästan roligt jämt!

Igår kom föräldraskapet och Emelie och hämtade mej i Svenstet,
åkte hem och övervägde att sova i det nyinköpta tältet som stod på gården,
som enligt Emelie var inhandlat för att det var så fint.
Dock var det ganska kallt ute så det blev att sova inne i sängen.
Emelie som hade bestämt sej för att sova i samma säng som mej vände sej, dregglade och pratade i sömnen natten igenom, vilket gick mig på nerverna.

Dagen har varit lugn, hälsade på farmor i morse, sov en skvätt och satt sedan ute och solade till solen gick i moln och det vart lite kyligt för min halvbara kropp.

Det var väl allt för nu!
Skriver kanske mer sen eller i morgon.

Tjoheej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se