Elle kan inte sova.

Näppeligen, sömnen har icke infunnit sej och nu var jag ju tvungen att ladda hem massa julsånger,
det är mindre än en månad kvar, (med risk för att låta gammal), det är skrämmande hur fort tiden går!
Har fortfarande bara inhandlat 2 julklappar, fast det egentligen var det jag skulle göra i Göteborg..skämmes tamme fan!

Kom på den ena av mina två funderingar förut iaf, såhär lyder den..

Första människan på jorden var enligt berättelsen Adam, alltså en man..
men ändå när man pratar om människan i allmänhet är det alltid en hon,
varför är det så? Klockan är en hon och även båtar är av det kvinnliga könet..
jag klagar inte för det, men det är det som fastnat på hjärnan.
Konstigt det där!

Har sedan jag kom hem vid ca kvar över 11 suttit och tittat på Facebook,
det finns otroligt mycket roliga saker där, dessutom letar jag febrilt efter alla mina vänner där ute i cyberspace,
jag trodde ALLA hade facebook, men så verkar icke fallet vara..dessutom är jag och Danne lite rivaler om vem som har flest vänner, än så länge leder Danne med 75 och jag har 68.
För några veckor sedan var det en tjej som addade mej på Facebook,
jag hade aldrig sett människan förut, hade ingen aning om vem det var,
men jag tänkte inte mer på det. Nu, en natt först flera veckor efteråt kommer jag på att det är en tjej som jag gick i samma klass som i gymnasiet..dock hoppade hon av i 2an eller vad det var, men alltså hallå, glömma en hel klasskompis?! Får man göra det?! Hon hade ju bild och namn och allting, men jag hade totalt raderat henne ur mitt minne, det är sjukt hur man bara glömmer bort en hel människa.

Men men, som Ida sa till mej häromdagen, man får faktiskt skriva fler blogginlägg varje dag,
idag bjöd jag på 3..somnar jag inte är det inte omöjligt att det blir ett till :D.

P U S S

Kommentarer
Postat av: Britt-Louise i Rätan

Mamma vill höra om julfesten!!!!

2007-12-05 @ 08:07:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se