Morgonen / Dagen / Kvällen

Var till stan idag för att förhoppningsvis hitta något fint åt Seffa att ha på sej,
kollade först på HM, men vi gick raskt ner till Gabriel istället där Peter satte igång med att prova Jeans,
hittade ett par ultimata Wrangler samt en snygg Billabong t-shirt..sammanlagt gick kalaset på 1449:-,
Peter tyckte att det var dyrt, men ändå billigare än vad han trodde att det skulle bli med oss som klädrådgivare.
Så var det andra missionet för dagen, hitta ett par strumpbyxor till min klänning,
var inne på Lindex och tittade, men såg  bara tunna..och eftersom jag ville ha några lite tjockare sa jag det högt för mej själv..då kom Peter till min undsättning: "Jaha, i bomull, dom hänger här", han verkade med andra ord mer insatt i vad tjejer har på sej än killar.

Käkade på McDonalds för att tillfredställa Anders behov av att träffa sin stekare, träffade henne, käkade maten och for hem.

Kvällen har gått ganska sakta på jobbet, men dock har jag legat i som en räv och jobbat, känns det som iaf. På första rasten stannade jag kvar i fabriken och ringde till min syster. Efter det så satte jag mej för att lyfta lite pall medans dom andra fortfarande var på rast. Men Lennart kom och ville ha kaffesällskap, och jag som nyss hävt i mej en kopp tackade glatt ja. Disskuterade sedan med Lennart, Robert och Jan-Ola om tidigare jul- och sommarfester som varit på Acb, det var tydligen inga lugna partyn som varit, brutna ben, folk som ramlat ner i vattenfyllda diken av överförfriskning redan innan bussen gick (och då gick den nio på morgonen!)..tror vi ligger i lä där, dom är nog vana det mesta så man kan nog inte göra bort sej..Go for it Robert, du som skulle bli buren in i bussen.

Snart är det julfest, närmare besämt på lördag, och det kommer bli så kul hoppas jag. Ska vara inne i stan på Krondikesvägen, aka Halvarsson and Persson residence klockan 14.00, sen blir det att findricka lite tills man ska infinna sej på Folkets hus klockan 18.00. Hoppas att det blir lika skoj som förra året..dock är det Thorleifs som ska spela i år, enligt mej så har dom ganska lam musik, men men, det går nog att svinga till det mesta!

H E J D Å

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se