Happy Hallojeeen.


Tänk, för exakt 4 år sedan idag så satt jag på tåget hem från Östergötland där jag hade varit i 3 veckor hos mina kära tremänningar. Det var då Halloween ändrades till Hallojeeen, (Läs som om det är svenska), Reine tyckte väl att det skulle låta mera svenskt.  Firade iaf den Hallojeeenen hos Sophie på Odensviksvägen med massa andra trevliga människor, även Jocke som då var med i bilden, ja det var tider det. Det är nog den Hallojeeen helgen som jag minns mest av från alla gånger, Ida och Sophie sjöng "Jag vill va som duuu", Ida hade Jockes "New Castle" tröja på sej, vi skulle åka till Frösön på fest med Ove Skog som aldrig dök upp, Erika agerade trubadur och Benny upptäckte att någon hade bajsat på hans byxben. Ja, som sagt, det var tider det. Nu har vi blivit lite mer åldersdigna och säger hellre: "Vill du komma hem till mej över Allhelgona och dricka vin?" istället för "Fyllekalas hemma hos mej på Halloween, ta med dej alla du känner!". Det var också ett krux på den tiden att man inte hade fyllt 20, så man var tvungen att i sista sekunden (som man alltid var), få tag i någon snäll 20 plusare som kunde slinka in på bolaget åt en. Nu trippar man själv in och köper sitt lådvin som man aldrig trodde att man skulle köpa förut. I år på Allhelgona ska jag varken dricka vin eller gå på fyllekalas (förhoppningsvis), det blir förfest med mina härliga truckare samt Ida och Sophie, sedan Draupner för maskerad. Det enda jag ska fixa till kvällen med mina kollegor är tilltugget, fick pengar av Tommy igår till att göra det med..300 spänn, vad fan handlar man för 300 om man bara ska ha lite tilltugg sådär? Jaja, det ordnar sej nog, får fråga herrn i köttdisken vad han rekommenderar till ölen :). Fast en sak vet jag ju på rak arm att jag ska köpa, Tjära, fick det förslaget av Danne i morse, blev ett litet missförstånd i kommunikationen där tror jag. Skulle iaf ha varit till stan idag och inhandlat lite prykar, men det verkar ha gått i stöpet, kanske, är ju sånt jävla väder..men då kan jag ju vara hemma och städa, jippie vad roligt!
Nä, nu ska jag återgå till att sitta och se mej omkring på vad som behöver göras.

Och mamma, jag tror som dej, dom tycker nog att jag är en cool tjej :). 

F A R V Ä L

Kommentarer
Postat av: Britt-Louise i Rätan

Sätt igång att städa utan att tveka så kommer det att gå som en dans (tango kanske) Börja med att plocka upp allt från golvet, släng det som ska slängas och i tvättkorgen med skitiga strumpor och trosor, sen är det bara att dammsuga eller torka eller vad du nu föredrar (kanske måste våttrasan fram om du har spillt cola och öl på golvet). Diska, tvätta toan (noga med toan eftersom det ör jätte äckligt med skitiga toaletter)
Puss

2007-10-31 @ 16:05:11
Postat av: Felicia

Elle! Va ska du klä ut dej till då? Nyfiken i de ja ;) Tror du de är mkt folk som ska på draupner?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se