Klagerier, det gillar vi!

Fy fan vad Jan-Ola kan skatta sej lycklig över att han inte varit på Acb dom senaste dagarna,
det har varit rena rama skiten där vill jag lova.


I Torsdags gick det relativt bra faktiskt, då kändes det verkligen som om det inte gjorde något att Jan-Ola var borta några dagar. Men den tanken fick jag bittert ångra på Fredagen, allt gick bara käpprätt och ingenting ville funka, plus att det var riktigt hyperstressigt också. Och mitt upp i allt så går skiten sönder och man måste banda pallarna manuellt, tanten som står på maunella och drar ut pallar säger till mej att det tänker hon visst inte göra själv, då kokade det verkligen i mej alltså, varenda jävla människa på det där skiftet klarar att göra det själv utom hon, varför i helvete står hon där då? Varför jobbar hon där över huvudtaget? Och om man så väl vet att man inte klarar av det, varför byter man inte med någon då så någon annan fixar det? Hon stod iaf kvar och det var lite folk så det var bara ett att göra, mitt upp i all stress skulle man också få ställa sej och banda dom förbannade palljävlarna. Tillslut fick vi iaf förstärkning från linan, som var där 5 (!) minuter, tack så mycket, men det var inte så fruktansvärt mycket till hjälp. Efter det så var det för mej att återgå till att banda pallarna med damen, vilket jag egentligen inte hade tid med. Och ett tu tre så ropar reparen att jag måste komma med trucken fort och plocka av en pall..sagt och gjort, sprang till trucken och satte mej, men gick den att starta? Nej, då är det nåt smartskaft som har snott nyckeln, man börjar ju gråta för mindre. Trodde allvarligt att jag skulle banka in skallen på människan, "Jag tyckte att du också kunde få springa lite", vilket jävla svar är det då? Blev så infernaliskt less så jag erbjöd henne att byta jobb med mej, så hon också fick känna på stressen, men då pratade hon bara bort sej. Det är så fruktansvärt irriterande när folk tar den där jävla trucknyckeln så jag är färdig att kräkas. Kan ju inte säga att det gick bättre idag heller, bandningen och plastningen funkade inte och reparna hade inte tid att laga, nähä? Man kan tydligen stå och hänga på kontoret, men inte laga någonting som kan göra att hela produktionen stoppas.


När jag ändå är i klagotagen kan jag ju säga som så att när jag var packare så tyckte jag också att va fan, truckarna gör ju inget annat än att bara sitter och tittar, men nu när man själv är där så känner man verkligen hur det är, den enda gången någon lägger märke till att man överhuvudtaget finns är när man sitter en stund. Okej, nu låter det kanske som att jag framställer mej själv som så jävla bra och att jag aldrig klagar på någon annan, det kan jag säga att det gör jag.


Skit samma, min blogg och jag klagar hur jävla mycket jag vill!


A D J Ö S S


Kommentarer
Postat av: Storasyster

Du verkar ha haft en utomordentligt bra dag! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se