Barnen i Afrika kanske också vill ha långt hår.

Kom på en ganska intressant och faktiskt lite skrämmande tanke i natt,
Det finns människor, tex. i Afrika som inte ens har råd med mat och så går en annan och köper löshår för tusen spänn för jag tycker mitt är för kort.

Det är en orättvis värld vi lever i. Tror jag ska börja med det att varje gång jag ser något som jag vill ha, men som jag verkligen inte behöver så ska jag lägga undan den summan som det kostar och skicka den till Rädda Barnen istället. En snäll tanke, men så kommer det nog aldrig bli.

Kommentarer
Postat av: Mamma Di

Tanken är ju bra iaf. Kanske skulle Du kunna bli fadder och skicka 100:-/månad eller spara på ett eget konto det du tycker är onödigt att köpa och se vad det blir på ett år?????
Puss

2008-04-11 @ 07:38:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se