Night at the arbeite!

Satan alltså att natten har gått i skrattens tecken,
kan inte annat än skratta åt min kära vän Görel när han drar sina vitsar.
Ofta är det inte ens meningen att han ska vara rolig tror jag,
det är nog bara jag som har otroligt låg humornivå..iaf den tiden på dygnet.

I natt diskuterades det ena och det andra, allt från hundar till de morbida varelserna i familjen Adams.
Vi hade även en liten pratstund om mannagrynsgröt, Görel tyckte att det smakade snor-klimp. Undra just hur man kokar ihop det? Jag ska allt bjuda honom på riktig Ellinor-mannagrynsgröt någon dag, det kan inte misslyckas med hallonsylt och smöröga. Superbt.

Den numera sedevanliga diskussionen angående det svagare vs. det starkaste könet har fortsatt,
fick dock ett erkännande från både Görel och Daniel att kvinnan är det starkaste könet ändå, eller som Görel uttryckte det: "Kvinnan är designad för att tåla mer". Det tyckte jag var mycket djupsinnigt sagt, han är en sann poet den där Görel, med eller utan skägg.
Jag körde såklart med den vanliga frasen: "Kvinnor kan blöda en vecka i månaden utan att dö", dock hade Daniel som vanligt svar på tal och sa att han minnsann skulle skära sig i armen en vecka i månaden och se om han överlende av det. 1000 spänn på att han gör det, han är tillräckligt galen för ett sådant dåd.
Dock hotade jag med att han inte fick komma på mitt, Jannes och Alfs pyamasparty om han inte kunde agera som en normal människa. Och vi som känner Daniel vet ju att han inte kan det, så det blir bara vi 3, marängsviss, popcorn, Dagissnuten, Mr. Potter och Sagan om ringen trilogin, tror det kan bli en intressant afton.

Här nedan följer en konversation mellan mig och Daniel som utspelade sig häromkvällen:

E - Fan va fränt hur människan är uppbyggd egentligen, man kan liksom röra på armar och ben, vill jag peta på dej med mitt finger så gör jag bara det.
D - Ja, det är häftigt.
E - Hur blev människan egentligen till?
D - Först var det små små (visar med fingrarna) organismer, sen blev dom större och större och tillslut blev dom fiskar. Sen fick dom ben och började gå på land..sen blev dom apor och sen kom homosapiens..
E - Vad kom efter homosapiens då, homofoberna eller?

Fick nog ett litet hjärnsläpp där tror jag bestämt.

För att livet inte ska bli alltför trist för er, mina kära läsare så lägger jag ut lite bilder från natten..
(klicka för större bild)

 Tre gossar tar en 5 minutare (Daniel, Görel, Seffa)

 Tur att dom skrev det alltså, hemma hos mig stänger jag bara dörren på lådsas.

 Janne mekar runt lite.

 Alf och Janne pysslar på med plattorna.

 Acb´s..eeh..stolthet Sigvard.

 Industrispionage på hög nivå.

image153

Hittade den här mysiga platsen utanför min lägenhet nu på morgonen och var tvungen att föreviga det med en bild.
Tur att dom hann ställa ut dom, jag som ska ha middagsgäster idag :).

Nåväl, nu får det nog vara slut för morgonen.





Kommentarer
Postat av: Mamma Di

Tack för denna uppdatering, alltid trevligt att läsa
Puss

2008-04-17 @ 07:34:10
Postat av: Görel the co-worker

Fett nice blogg alltså !! fortsätt i samma stil rolig blogg tycker jag =)

2008-04-17 @ 17:57:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se