trötter?

Gick och la mig igår kväll i hopp om att sova riktigt bra i några timmar. Timmarna gick utan mig och klockan tre bestämde jag mig att vid fyra får det helvete vara nog. Sagt och gjort, klockan fyra gick jag upp och duschade och drack kaffe. Var med andra ord klara med över hälften av morgondagens göromål redan innan klockan hade ringt. gött.
Var på jobbet i vanlig ordning och pratade med mina kära arbetskamrater på skiftet innan, när det senare var dags för vårat skift att ta över blev det såklart stopp. Eftersom jag var en aning övertrött så gick jag mest omkring och skrattade åt allting och tjatade på dom andra att nu fick vi faktiskt ta och rappa oss lite om det skulle bli någonting gjort idag. Snacka om att det var många som blev stående som fågelholkar när till och med jag var less på att vi stod still.

Sedan dess har jag mest stått på min station, på ett moln av koffein (eller heroin som Daniel trodde jag tagit), och sjungit: "Don´t worry, be happy.." och mått jävligt bra. Jag har till och med själv blivit mäkta imponerad över min egen dygd. När jag kom hem i eftermiddag somnade jag dock ganska gott på en gång. Och här är jag nu, sitter och funderar över vart alla är någonstans och undrar varför i hela världen alla vill prata med mig, för alla vill ändå bara fråga varför jeans är en retorisk fråga. Okej, fråga mig inget mer om det, för jag har ingen aning om hur jag har kommit på det.

Mina arbetskamrater har i allafall haft endel att skratta åt idag som det känns, men det är till att bjuda på sig själv när man är på den sidan..

Konversation mellan mig och arbetskamrat:

C: Går det bra eller?
J: Ja, det går..
C: Går det?
J: Ja..
C: Ellinor, kom!
J: Jag kommer!
C: Kommer du?
J: Klart jag kommer, du vet, I have a thing for spånplattor, dom liksom..turn me on!
C: (brydd) Ooookej?!
J: Jovisst, speciellt när det smäller, när paketen går sönder, då jävlar..grr!
C: Eeeh..
J: Tror du jag får ta hem ett paket, ett med bruuuuna plattor i, björk går också bra..mmm.
C: Hmm..
J: Nej, det är nog dags att jag slutar nu, annars tror du väl att jag är seriös!
C: Är du inte det?!
J: Det mesta som sägs ska nog tas med en nypa salt.
C: Hahaha, det du säger Ellinor, tar jag med ett helt jävla saltkar!

Tur att man har underhållande arbetskamrater. Men tänk om det är allvar nästa gång.

/ Ellinor -
Sophie säger att jag är ett freak :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se