Det svagare könet.

Just det, det är det är en individ av det svagare könet som uppdaterar igen,
i alla fall om man vill tro Aron.
Diskussionen om att kvinnor är det svagare könet har varit på tapeten i ett par nätter nu på mitt jobb,
klart jag anser att han har fel..och det är det nog flera som gör.
När han för hundrade gången poängterade det fick jag nog och frågade honom helt sonika om han kunde producera mjölk utan att äta gräs (det kunde han inte) och om han kunde blöda en vecka i månaden utan att dö (det sa han dock att han kunde), jag ansåg att diskussionen nu var till ända,
men då vi fortfarande fått höra nedvärderande saker om vårat kön inser jag att det inte är någon idé att argumentera.

Nåväl, diskuterade också Stockholmare härom natten, och deras brist på smarthet eller vad man ska säga,
det sas ungefär att dom var dum i huvudet, inte med dom orden men det var väl så det var menat,
Sophie kläckte ur sej sin vetskap om att jag faktiskt är halv-Stockholmare vilket fick oanade konsekvenser,
Alf konstaterade att jag var en polygrip..för dom från Stockholm var tydligen det..
Polygrip? Ehh? Jo, tydligen var man glappkäftig och osäker..haha..en rolig liknelse,
dock försöker jag hålla munnen stängd så mycket som möjligt (iaf i dom flesta situationer) och vidare osäker är jag väl inte heller..förutom för mej själv, men det tar vi en annan gång.

Vidare till en annan femma, i natt gick linjalen vid manuella in i dimman, eller ja, den hade redan gjort det.
Nattens repare Thomas var på plats och låg och skruvade under bordet. Sophie sa på skoj till mej: "Nu skulle han ha haft en hora"..och glappkäftig som man då fick bevis på att man var kläckte jag ur mej det till honom och han svarade snabbt: "Ja, kom och lägg dej då"..jaha? Nu var jag nere i botten, och när han senare började prata bäbisspråk med mej var måttet rågat..han kan omöjligt ha hört våran diskussion om Stockholmare dagen innan, haha. Nä, man ska inte prata illa om andra Svenskar, och inte om mej heller..jävla Thomas!

Jag har kommit fram till att jag kanske är en Sockerdrickoholic, dock i förnekelsestadiet, dricker minst 2 flarror med sockerdricka varje natt,
vilket inte är bra..som alla vet så ger ju socker energi, tydligen snabb energi som inte håller i sej så länge, det blir alltså en skarp sockerkurva. Jag tyckte det då var en bra idé att dricka sockerdricka hela nätterna då, men det var tydligen inte heller bra..jag och Emil måste nog ta oss ett snack om vårat sockerdricke drickande. Nog för att han inte alltid hade råd att dricka sockerdricka och när han väl hade det så fick han inte heller, men jag måste iaf varna honom!

Findricka i helgen med Camilla, det var längesen. Alf frågade om findricka betydde att man drack sådär käckt och spretade med 3 fingrar, det är väl såklart det är så..hur skulle man annars findricka? Själv skulle han dricka seriöst direkt ur flaskan.

Alf är religiös och spelar inte poker och Göran är numera omdöpt till LG Zackrisonics!

/ Ellinor - första vägen till hjälp är ett erkännande och ja, jag fick kinesa på Sophies soffa :)

Kommentarer
Postat av: Mamma Di

Harre varn vilket långt inlägg, jag kommenterar inte där med Stockholmare!!!
Hörde av pappa att det gick åt helvete idag!!! men tur nog gick det bra med Er tydligen!
Hälsa Camilla
Puss

2008-02-08 @ 16:41:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se