Huvudbry.

image50

Mitt huvudbry över den tidigare omtalade blombuketten är borta - Tack Ida!
För alla som vill veta, så antar jag att det är som följande,
En på Acb har haft en insamling för att köpa en bukett blommor till en annan som ska sluta,
det var alltså desa blommor som stod så väl placerade framför mitt skåp och gjorde mej helt varm om hjärtat..fast nu gör dom det inte längre, eftersom dom var till Ragge och inte till mej.

Måste bara tillägga att min granne S-O har hittat volymknappen på cd-spelaren,
till en början lirade han bra musik, riktigt svängig musik faktiskt.
Men nu har han övergått till att lyssna på den där gamla tanten som sjunger folksånger,
nyss ljöd "Ann-Charlotte och Ellinor" genom väggen, vad heter hon som sjunger den på den där skivan på Lyckebo Erika? Det är iaf hon som S-O lyssnar på, och inte hederliga gamla Hasse Thor som en gång skrev låten.
Jag minns en gång det var musikcafé eller någonting på skolan i Bryngelhögen och Hasse Thor hade kommit dit med sin mysiga nuna för att klämma av lite låtar. Pappa bad han spela just denna låt och jag höll på att skämmas ihjäl, jag vågade inte vara ute och lyssna medan orginalet sjöng den, var tvungen att gå in och titta genom fönstret..usch så pinsamt det var. Hade det varit nu hade jag nog tackat och tagit emot för att han faktiskt spelade den för mej, oavsett om han visste att han gjorde det eller inte!

Nåväl, har även nu plitat ihop en liten bild, denna gång föreställer bilden min sängkamrat som ligger och sover,
det kommer alla gånger bli mycket jobb bakom ett inlägg om det ska fortskrida på det här viset att jag ska till och måla bilder var gång det ska skrivas ett inlägg..

Jaja, nu ska jag nog beat some scores on King..se you on Luxor!

/ Ellinor - ..och Ann-Charlotte

Kommentarer
Postat av: Bigsiss

Her name is Löfgren, Anna-Lena Löfgren. Och det var ett gammalt hederligt kasettband om jag får be!

2008-02-02 @ 13:31:10
Postat av: Hasse Thor

Tack Ellinor för många vackra tankar.
Kommer mycket väl ihåg spelningen i Bryngelhögen

Ha de´bra!
mvh
Hasse Thor


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se