Kommenterandet av bloggar och min egen sömn.

I internetvärlden idag drunknar man av bloggar,
jag som trodde att jag ett tag var ensam om att hittat till sidan blogg.se men ack så jag bedrog mej.
Har under senare månader erhållit vetskapen om att det faktiskt finns folk som tjänar mer pengar än en hederlig arbetare på att bara skriva om sitt liv. Kära nån säger jag.
Ta bara Blondinbella som tjänar över 15.000 i månaden bara på att skriva blogg,
dock går hon ju tydligen på massa möten angående bloggandet också,
men ändå, tänker er 15.000 spänn, det låter som relativt lättförtjänta pengar.
Samma med Stina-Lee, vet inte riktigt hur mycket hon tjänar på bloggen,
det enda jag vet är att ingen av dom skriver särskilt intressant och heller inte särskilt bra,
jag själv tycker att ska man fastna för en blogg där man inte har någon som helst anknytning till författaren måste den skriva om någonting som intresserar läsaren alternatvit att människan skriver bra.
Dessvärre strider ju deras läsarsiffror ganska mycket mot det jag nyss skrev,
Blondinbella kan ju omöjligt ha över 24.000 vänner.
Nä, jag säger då det, en som verkligen borde tjäna stålar på sin blogg är Egoina,
hon skriver roligt och uppdaterar ofta. Damn att världen ska vara så orättvis!

Nu återstår då mina problem, efter 52 timmars vakenhet (i princip),
bestämmer jag mej för att ge sömnen ett försök,
ligger dock vaken i ytterligare en halvtimme av att kroppen vägrar varva ner.
Ögonen vill inget hellre än att sova, men kroppen är fortfarande på högvarv.
Låg där och kände mej utelämnad av hela världen och visste inte om jag skulle skratta eller gråta,
prövade att skratta lite, men det hjälpte föga. Gråta hade jag inte tid och anledning till så det sket jag i.
Somnade iaf efter många om och men och har nu sovit i ca 4 timmar. Härligt!

Nu ska jag snart åka till La Rätan.

Uppdaterar något mer där.

/ Ellinor - ganska utvilad


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se