Ljuva 50-tal.

Fick nys om att det ska vara en 50-tals fest på Norsgården i April,
jag och Emelie tog hand på att vi självklart ska dit.
Kruxet är bara att hitta något att klä sej i,
det är ju roligare om man faktiskt klär sej i kläderna från dess också.

Vad tänker man när man hör om 50-talet då?
Jag som inte på långa vägar var påtänkt då minns ju förståss ingenting,
men när jag hör ordet 50-tal tänker jag på snygga bilar, tuperade frisyrer, prickiga klänningar..you name it!
Men framförallt tänker man nog på Birgitte Bardot, eller Camille Javal som hon egentligen hette.

image64
Birgitte Bardot


image65



image63

So long!
/ Ellinor - jag ville också leva då

OCH Annelie, jag har inte tagit bilden på månförmörkelsen, hittade den på internet :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se