1 Januari 2008

Idag är det första dagen på detta år, alltså 2008, och dagen till ära tänkte jag skriva lite om mej själv och vem jag är, jag antar dock att ni som läser min blogg har ett ganska stort humm om vem jag ör, men jag tänkte ändå att jag skulle skriva en slags presentation av mej själv för att alla ni andra (kanske inte är så många mer..) ska få veta vem jag egentligen är och vad jag gör så här ganska mycket mer än ett år sedan jag startade bloggen, bättre sent än aldrig..eller hur?!

* Jag heter Louise Ellinor Haraldsson, är född den 5 januari 1986, är därmed vinterbarn och Stenbock, och om stenbockarna sägs att dom är ordningssamma, vilket kanske inte stämmer till punkt och pricka, dock inte om man kollar i min lägenhet, där kan det se ut som om fan själv har varit på besök ibland. Jag har en mamma, en pappa, en bror och två systrar. Själv bor jag i en etta med sovalkov på Ängesvägen 11b i Svenstavik (kom och hälsa på vettja, men ring först, fan själv kanske har varit här :)).
För att hå råd att bo i min lilla lya som kostar ca 3000 pix i månaden att leva i (vilket jag personligen anser som rena rånet för en sketen etta i Svensta) så fördriver jag dagarna på Acb Laminat. Började jobba där den 27 november 2006 i Packen, men den 6 augusti (om jag inte minns fel), avancerade jag till att bli truckförare tillsammans med Jan-Ola "Papa Joe" Johansson, som är en trevlig prick. Dock har det nu kommit till min kännedom att det ska varslas personal och jag kommer att sluta mina dagar i fabriken den 30 april, och ska därmed packa resterande månader, tråkigt men sant!

* Mina absolut närmaste vänner, som verkligen kan mej utan och innan (förutom familjen), är Ida Cecilia Norling och Sophie Elena Halvarsson. Sen har vi ett helt gäng med andra som är värda att nämnas, men för att inte glömma någon så hoppas jag att ni själva vet vilka ni är!

* Jag har på sistone skaffat mej allt fler namn, jag tyckte inte att det räckte med de 3 ovanstående, så jag skaffade några till, jag blev alltså döpt till Louise Ellinor Hson Json Nling..det är något som jag och mina kära kollegor har skämtat över åtskilliga gånger över en kopp kaffe och en arraksrulle. Kärt bar nahr många namn heter det ju och nog har jag haft många namn genom åren, några exempel på namn kommer här: Elle, Elliii, Elliiicious, Juckis, Juckarkungen, Fröken Pelle, Pelle, Pellinor, Bellinor, Hellinor, CpElle, ByBarenFränsta, Äpplet..ja det är bara ett axplock av namn jag dragit på mej henom åren. Men numera heter jag faktiskt bara Louise Ellinor Haraldsson.

* Jag är en grym träningsnarkoman..i tanken, som ofta lyfter tunga vikter och springer flera mil om dagen, dock har jag nu lovat mej själv och min kropp att bli fit, Beach 2008 är ändå inte så långt borta.

* Jag bor alltså tillsammans med mej själv och trivs utomordentligt bra i mitt eget sällskap, dock brukar mina inneboende Knutar (flera Knut alltså), dvs. spindlarna i badrummet, komma på besök ibland, men de blir aldrig långvariga eftersom de tillslut alltid hamnar som ett mos i toaletten..är jag dålig?!. Annars har jag faktiskt en Daniel som ofta är hos mej också och det är ju alltid trevligt. Annars är det bästa stället på jorden min säng, där kan man göra vad som faller en in och även sova om man skulle vilja det ;).

* Jag brukar nikotin, som tar sin form genom en snusprilla under läppen, har snusat i snart 6 år och hade en period i livet då jag faktiskt snusade lös, men tyckte dock att det var lite ofräscht med tanke på naglar och tänder, dock är ju inte portion så mycket bättre för tänderna, men det rasar iaf inte ner en massa snys så det ser ut som om man har munnen full i blomjord.

* Jag har en något surmulen katt som heter Rasmus (läs Musse), efter alltför många klös- och bitmärken lyfter jag inte upp honom mer än om jag verkligen måste. Dock är han ganska go att klappa.

* När det gäller filmer så gillar jag bäst komedier, dock så har jag en förkärlek till skräckisar också, men dom ser jag inte gärna på ensam, utan hellre med någon redig gossa som går att hålla i när åskan går :). Tv är en vara det blir lite av, men jag kollar gärna på serier, dock är dom mesta på DVD..Satc något som jag verkligen avgudar, finns inget bättre och jag kan aldrig se mej less på boxen :D.

* Musik ligger mej varmt om hjärtat och jag har en VÄLDIGT bred musiksmak, lyssnar på det mesta som kommer i min väg med andra ord. Då skipper man ofta bli uttråkad av att någon spelar något dåligt. Dock tycker jag mycket om sjung-vänliga låtar som man kan tralla med i, såväl på festen som i duschen.

* Är en kronisk dagdrömmare, fastnar alltför ofta i mina egna tankar och glömmer fort bort saker, kan det ha något med varandra att göra?!. Iaf så har mina kollegor (Speciellt P. Joe) mycket roligt åt att jag är så tankspridd och glömsk, det har han själv erkänt! Annars så pratar jag ganska mycket, iaf med människor som jag känner mej bekväm med, då blir det massa babbel om allt möjligt, brukar slänga in lite ovesäntliga saker också som egentligen inte har någonting med saken att göra, jag snackar nog mest för att jag gillar min egen röst :).

* Tvångstankar har väl alla mer eller mindre, men jag har en ganska speciell, kanske inte direkt tvångstanke, eller jo, det är det nog. Varje gång jag är på tex. Willys eller Rusta så måste jag köpa disksvampar, jag vet, det låter helt sjukt, men så är det. Har runt 60 stycken på lager nu, känns väl kanske lite onödigt, men de kan nog komma till användning någon dag.

* Om ni någon gång ska bjuda mej på mat så älskar jag korvstroganoff och ris (fast inte om jag själv har gjort den), annars är det mat med vitlök eller kött som går hem, gillar somrarna skarpt då man tänder grillen och tar sej en öl. Dock är jag ingen grillmästare själv även fast jag lyckades rätt bra med köttbitarna jag grillade innan Kvarna ute på gården i somras.

* Har en drink uppkallad efter mej (Elloida, av namnen Ellinor och Ida), det var jag och fröken Norling som tyckte att dom hade tråkiga drinkar på Wärdshuset i Rätan, så vi kombinerade helt sonika en egen, som till våran förtjusning faktiskt blev en storsäljare!

* Min stora idol och som allrid kommer att vara det är Marilyn Monroe, har genom åren samlat på mej tonvis med saker med henne..några exempel är 10 tavlor, 1 pussel, 3 muggar, 3 väskor, 2 ljusstakar, 1 tändare, 1 bok, 1 par skor, 1 skiva, 2 filmer, 1 popcorn skål, 3 affischer, 2 tröjor, tidningsartiklar m.m..ja, jag tycker om henne!

Har väl egentligen inte så mycket mer att skriva om mej själv, men jag hoppas att ni är nöjda med det ni fått :D.

H E J D Å



Kommentarer
Postat av: Sophie

Att du orkar, myohmy :D

Postat av: Ida

Bra där Ellinor, mycket läsning det gillar vi :)
Sophie, du borde ta efter henne lite och uppdatera kanske en gång i veckan iaf ;P

2008-01-02 @ 12:11:30
URL: http://iidaa87.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se