Glassigt.

Jaha, då har man glassat runt i sin lilla stass till nattlinne halva dan idag då,
med en mindre fabulös huvudvärk som vägrar ge med sej.
La mej till sängs vid nio igår och somnade runt halv tio,
även då med en ihållande huvudvärk.
Dock är ju jag en mycket optimistisk människa,
såklart skulle huvudvärken gå över tills i morgon.
Vaknade i morse klockan fem med den värsta huvudvärken jag någonsin har blivit utsatt för,
huvudet bultade och jag kunde inte somna om på jättelänge, var tvungen att först ligga med armarna utsträckta ovanför huvudet och benen uppdragna till hakan under mej..sjuk syn, tur att ingen såg mej.
Började titta på Söderkåkar idag, men avbröt tittandet ganska snabbt pga att jag somnade,
Vaknade för ett tag sen, fortfarande med nattlinnet på och ett rufsigt hår, osminkat ansikte och huvudvärk i en mycket underbar symbios..det är lyckogrej nummer 2. När man inser att håret inte kommer att kunna rättas ut med ens plattång, som sagt, låg lyckotröskel..jag har ju alltid viljat ha lite volym på hårsvallet :).

Så nu sitter jag här still med mitt bästa-gå-bort nattlinne på mej med pepparkakorna som enda vänner,
skulle ha fått besök av en ledig Danill i morse vid åtta, men han hade visst inte hört klockan och tur var väl det egentligen, för en huvudvärksbärande Ellinor hade nog inte varit något vidare sällskap.

Hemgång till Rätan idag med E och P för att inte göra någonting,
Flajs fyller hela 13 år i morgon, tror jag, så då blir det lite kalas och man måste ju värna om släkten.
Man kan likna mitt resonemang i det här tillfället som Anders resonerade härom veckan:
Anders: - Vad vill du ha i födelsedagspresent?
Jag; - Ingenting!
Anders: - Jo, nånting vill jag ju ge dej.
Jag: - Nää, varför? Jag behöver ingenting.
Anders: - Nä, men om jag ger dej någonting så finns det ju en chans att jag får någonting av dej på min födelsedag den 8 maj..
Jag: - Ge mej en grogg!

Tänk om någon någonsin kunde säga så till mej, "Jag behöver ingenting på min födelsedag", klart man skulle krusa dom lite, det skulle ju låta väldigt snålt och elakt annars. Det beror ju iofs på vem det handlar om, klart att några helt klart är värda presenter även fast dom inte vill ha något.

Nä, nu skulle man väl kanske ha tagit tjuren vid hornen och diskat lite innan Rätan och kanske bokat någon liten tvättid, strumplådan börjar kännas ovanligt tom.

Förresten så ringde det på min telefon nyss, hemtelefonen, det var ett ögonblick som var sjukt laddat för mej,
för första gången visste jag att det inte var Erika som ringde, så jag svarade regelrätt: "Ellinor" i luren och funderade några millisekunder vem det var som ringde innan rösen i luren, som tillhörde en herre svarade tillbaka, det var från hyresgästföreningen..en väldigt glad och käck kille var det, tänkte nästan fråga om han ville gå på dejt, men ångrade mej när han bara verkade vilja prata om det han hade ringt för. Jag deklarerade att jag skulle flytta ut om 4 månader och att jag nog inte var i behov av någon hyresrättsförening, men han var så go så jag var ju tillslut tvungen att svara ja när han frågade om jag skulle skicka in en anmälningblankett, tror inte jag kommer fylla i den..
Annars har faktiskt mina erfarenheter vad gäller telefonförsäljare / andra som ringer och vill saker varit ganska skojiga, bla. har jag faktiskt, frågat en kille om han ville gå på dejt, om han hade flickvän och så vidare, det hade han så det blev ingenting av med det. När det ringde en kille från cancerforskningen så brast jag ut i krokodiltårar och sa: "Jag vill så gärna göra något, men jag är bara en fattig student", tror han gick på mina fejkade tårar, för han tackade för sej rätt snabbt efter det. Det är nog bara dom två gångerna jag har utmärkt mej på det sättet, annars brukar det vara så att man får säga "Nej jag ska inte ha något" som svarsmening när man lyfter på luren för att inte bli påtvingad alla dessa onödiga prenumerationer och herrtrosor av olika slag som dom vill pracka på en. En annan bra sak är att ha numret skrivet på någon annan, vilket jag hade under min vistelse i staden, dom frågar ju alltid efter abonnenten och det var bara för mej att säga: "Tyvärr hon är inte hemma för tillfället"..schyssta bananer!

Jaja, nä, dags för lite nyttiga göromål, tex dra på sej ett par byxor och sedan packa en mindre väska med saker som kan behövas ha med till Rätan och möjligtvis något finare plagg så man kan visa upp sej på middag i morgon utan att bli uttittad av mina kära kollegor och höra deras drypande kommentarer om att "Ellinor, man får inte ha nattlinne på sej på en middag", men men. Jag har fortfarande okristligt ont i huvudet och hoppas att den ger med sej innan dagen är till ända.

Fick fler bilder och en film på lillskrutten igår, tänk att det Manne skulle bli pappa redan nu..det var en högoddsare!

/ Ellinor - Med blykepsen på sne trots att jag inte är bakis.

Kommentarer
Postat av: Mamma di!

Stackars dig! Skaru till Bigsiss eller skaru hem till Thunellv?

2008-01-11 @ 15:30:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se