Lista.

På "Begäran" av Iddelin skriver jag nu en lista..

100 frågor.

1. Tre namn jag lyssnar till:
Ellinor, Elle, Pelle..sen lystrar man väl till massa namn som man kallades i ungdomen också..hehe, vad gammal jag låter :).

2. Någonting jag tycker om med mig själv:
Att jag ofta är glad och ser positivt på tillvaron.

3. Någonting jag inte tycker om med mig själv:
Att jag är en latkorv.

4. Detta är jag rädd för:
Att få en sån där hängig rumpa som gamlingar har när jag blir gammal, min ska vara fast och fin intill döden!

5. Tre saker jag vill ha varje dag:
KAFFE, snus och roligt!

6. Tre saker jag absolut inte kan göra:
Vissla, nudda näsan med tungan och sjunga.

7. Detta tycker jag om att göra:
Vara med mina nära och kära, kalasa och andra trevligheter.

8. Detta vill jag göra just nu:
Hitta ett nytt jobb, sluta på Acb, flytta från Svensta och köra upp något hårt och vasst i tjocktarmen på nippertippan.

9. Bästa känslan:
Att vara älskad och att skratta så mycket att man nästan kissar på sej.

10. Värsta känslan:
Ångest, trötthet (när man verkligen inte får sova) och huvudvärk.

11. Egenskaper jag gärna vill att min partner har
Säger som Ida där, humor är en självklarhet!

12. Är jag kär just nu?
Haha, är det Danne som har skrivit frågorna eller?! haha.

13. Jag vill gifta mig:
Klart jag vill.

14. Följande saker vill jag göra innan jag dör:
Besöka Irland och lyssna på all den musik det landet har att tillföra mina öron, få barn och flytta från Svensta.

15. Min käraste ägodel:
Sängen, datorn och mobilen.

16. Något jag vill ha i present:
En bredare säng.

17. Detta har jag på mig just nu:
Trosor och ett täcke (likis med Ida :))

18. Favoritkläder:
Mjukisbyxor och Linne.

19. Favoritdjur:
Hund och katt tror jag, har alltid sagt både hund och katt så ingen av dom ska känna sej utanför.

20. Följande musikstilar tilltalar mig mest:
Det mesta funkar, men har på senare tid börjat lyssna alltmer på Irländsk musik, den är underbar!

21. Favoritlåt just nu:
Flogging Molly - Irish Pub Song

22. Roligaste/tråkigaste ämne i skolan:
I Grundskolan var det roligaste Bild och Syslöjd och det tråkigaste var Idrott (när det inte var längdskidor), matte och NO. I gymnasiet var roligaste Bild och Karaktärsämnena (textil) och tråkigaste var matte, Idrott och textilhistoria. Inte mycket som ändrades där inte.

23. Stjärntecken:
Bock..stenbock.

24. En bok jag älskar:
Syskonkärlek, Knappt lovlig, Neon i regn.

25. En film jag älskar:
Pretty Woman.

26. Tv-program jag gillar:
Satc, Scrubs, Segemyhr.

27. Favoritdoft:
Just nu är det Armani och Chanel.

28. Detta äter jag gärna:
Korvstroganoff.

29. Dricker helst:
Kaffe.

30. Favoritgodis:
Choklad.

31. Hit vill jag gärna åka på semester:
Irland, till musiken ;)

32. Färg på mina ögon:
Blågröna..alla säger att dom är olika.

33. Min längd:
170 sist jag kikade.

34. Jag tror på:
Mej själv.

35. Jag spelar:
..på king.com

36. Person jag beundrar:
Människor som är starka och klarar av vardagen trots att dom kanske dubbelarbetar och har sju barn.

37. Så här bor jag:
I en etta med sovalkov..och det ÄR faktiskt svårare att hålla rent i en liten lägenhet än en stor..haha.

38. ??
haha, jag måste nog svara ja på den här frågan, trots att den är lite luddigt formulerad.

39. Det här tänder mig:
Oh my, vad svarar man på det?! Äldre pojkar och yngre män?!

40. Det här gör mig avtänd:
Fula ord, alltså inte dirty talk utan ord som är ohyggligt fula, såsom Penis, Pitt och Pullover.

41. Favoritfärg:
BrunBeige eller nåt kanske?!

42. Favoritcitat:
"När en kvinna ska visa sej från sin bästa sida bör hon inte sitta på den" /Marilyn Monroe.

43. En hemlighet jag vet:
haha, det är hemligt!

44. Bästa present jag fått:
Jadu, jag vet att Emelie läser, så jag svarar att på min femårsdag kom min mamma hem med en lillasyster :D

45. Senast köpta skiva:
Å herregud, det var nog längesen, tror det var i somras på Countryn jag köpte en Winnerbäck skiva.

46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är:
Hmm, mina fräknar är jag alltbra nöjd med, gillar dom skarpt!

47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är:
Min hemska näsa!

48. Udda förmåga/egenskap:
Kan böja den övre spetsen på fingret, men i dags läget kan väl dom flesta det..så då vet jag inte vad jag ska svara, kanske att mina fingrar och tår överlag är väldigt böjliga.

49. Om jag vore ett djur skulle jag vara:
En katt och sova och käka hela dagarna.

50. Vad lyssnar du på just nu?:
Datorns knappt hörbara läte samt min sängkamrat som andas tungt.

51. Vad har du gjort/ska du göra idag?:
Jobbat och spelat på King ungefär.

52. Var är dina föräldrar födda?:
Mamma - Stockholm (ja, det bor en liten 08 i mej) och Pappa - Bryngelhögen.

53. Vad är det senaste du installerade på datorn?:
Hmm, VLC spelaren tror jag, vanligtvis är det inte jag som fixar sånna saker.

54. Vilken är din favoritrestaurang?
Måste svara som Ida där med Eastern Palace, ett riktigt matpalats! Och i Stockholm är det motsvarigheten till Eastern, New Peking City.

55. När badade du i en pool senast?:
Oj, i September tror jag.

56. Har du varit med i någon skolpjäs?:
Haha, ja, men det var snart 6 år sedan.

57. Hur många barn vill du ha?:
En flicka och en pojke eller tre pojkar och fråga mej inte varför denna uppdelning.

58. Vilken musikstil tycker du mest illa om?
Jazz..

59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?:
haha, nej, det har jag inte, röstade inte sist heller.

60. Vad har du för TV-kanaler?:
Kollar aldrig på tv så jag har glömt bort.

61. Har du åkt moped någon gång?:
Jajjemän, har upplevt mycket roligt på moppen.

62. Har du busringt någon gång?:
Har inte alla det? "Jag säljer bananer, du ska la ha en klase?"

63. Har du fått felparkeringsböter?:
Näpp.

64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?
Vågar inte!

65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt?:
Barbados skulle jag tippa på att det är.

66. Har du en egen trädgård?
Nää, kan inte ens ha blommor hemma, dom bara faller döda ner.

67. Vilken är din favorit bland tecknade serier?
Barbapappa, dom kunde göra så många olika saker med sina kroppar :D

68. Kan du alla orden i nationalsången?:
Jag hoppas det, det är ju ganska pinsamt annars faktiskt.

69. Badkar eller duschkabin?
Grymt skönt med badkar, men dusch är bra det med..tur att mamma och pappa har båda :).

70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?:
Hmm, kommer inte ihåg vad jag har sett för filmer denna månad.

71. Favoritpizza?:
En 28, utbakad utan Bea men med Vitlökssås på hotellet.

72. Chips eller popcorn?:
Popcorn slår nog Chips med hästlängder. Dock ska det vara riktiga popcorn och inga sladdriga Indianpopcorn som man köper färdigpoppade på Ica.

73. Vilken färg på läppstift använder du?:
Använder inte läppstift.

74. Har du rökt jordnötsskal någon gång?:
Dom hittar då på så mycket..

75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?:
Nä, inte riktigt.

76. Apelsin- eller äppeljuice?:
Bappelsin gubbjävel!

77. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?:
Pizza på SkiCenter..det var med Erika, Micke, Danne, Anders, Aggy pch Miss Mary.

78. Favoritchoklad?:
Vanliga hederliga marabou mjölkchoklad.

79. När röstade du senast?:
Idag på Ica, min mage röstade på fet mat medan mitt huvud (som också vann) röstade på Sallad.

80. När åt du en hemodlad tomat sist?:
Vet inte.

81. Har du vunnit någon prispokal någon gång?
Vunnit och vunnit, på kvällsgympan när jag var liten fick alla pokaler..sen har man ju massa medaljer från diverse evanemang.

82. Är du bra på matlagning?
Vet inte, har aldrig riktigt givit mej själv chansen att briljera i bland grytorna, men något säger att jag bör hålla mej därifrån.

83. Klarar du att tanka själv?:
Ja, kan själv!

84. Har du beställt något från de där shoppingprogrammen som går på Tv?
Nej, faktiskt inte, tycker att dom är så överdrivna.

85. Pepsi eller Coca Cola?:
Coca Cola.

86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?:
Inte uniform kanske, men vi har dresscode på Acb, blåböxan!

87. Vad var det senaste du handlade?:
Sallad.

88. Har du kräkts offentligt?
Jag tror det.

89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken?:
Å ena sidan så är man mångmiljardär kan man köpa kärlek för pengarna..haha.
Nä, jag röstar nog på att finna den sanna kärleken, då spelar inte pengar någon roll, man kan leva på luft och kärlek ;).

90. Tror du på kärlek vid första ögonkastet?:
Ja, annars får man väl blinka och se om det händer något.

91. Har du ringt något betalnummer?:
Ja, tyvärr ringde jag upp 150 spänn på Ordjakten en natt för jag visste att det var Kamprad som hörde ihop med bokhyllan Billy, men det visste tydligen resten av Sveriges befolkning också.

92. Kan man vara vän med sitt ex?:
Klart man kan!

93. Vem var det du besökte på sjukhus senast?:
Farmor när hon var lite krasslig.

94. Hade du mycket hår som liten bebis?:
Mycket och kolsvart.

95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar?:
Minns inte, säkert typ något trist som: "Hej det är Ellinor, säg något efter pipet"..fan va tråkigt jag är alltså!

96. Vad har du i din väska?:
Använder sällan handväska, men när jag gör det har jag nog typ tuggummi, pennor, snus, lipsyl, telefon, plånbok, mp3n..ja, massa rat bara.

97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig?
Myser ner mej i sängen och tittar på film.

98. Vad är du tacksam för idag?:
Att jag har fått vara nere i Källaren nästan hela dagen, en dag mindre med nippertippan Mimosasallad pch Slynhuvet.

99. Var hittade du den här listan?:
På Iddelins blogg.

100. Tre personer jag vill ska fylla i denna enkät:
Sophie, Erika och Emelie.

Kommentarer
Postat av: Bigsiss

Hmm, tänkte på skicenter där. Försök inte utmåla mig som nån slags pizzaätare, åt faktiskt renhusmanskost! För övrigt är jag skapligt less på ditt mobilsvar: Hej det är Ellinor jag kan inte svara just nu (sen hörs ett litet harkel) men lämna namn och nummer så ringer jag upp. Hejdå! ÅÅÅh, driver mig till vansinne! Har ju hört den ett antal gånger!

2008-01-18 @ 07:46:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se