No blogg.

Har inte skrivit i bloggen på några dagar nu igen (förutom inlägget om kameran då), men jag har fan inte haft något att skriva om.

Nåväl, nog om det, min kamera fungerar perfekt och jag for till Bingsta nu i eftermiddag för att hämta minneskortet som helt oväntat inte passade. Vad som inte heller passade var minneskortet till Daniels telefon, men likaväl ska han klämma in det och sedan sitta en kvart med massa tillhyggen för att få ut det. MEN, vad som passade var minneskortet till min telefon, så nu går jag utan minneskort i telefonen, kan därför i princip bara smsa och ringa ifrån den.

Träffade Daniels mormor Gulli idag också, en trevlig dam. Dock pratade hon Värmländska, värre Värmländska än vad Irene pratar så jag fattade knappt ett dugg av vad hon sa, vilket var lite pinsamt när hon pratade och skämtade med mig. Jag skrattade även fast jag inte fattade vad hon sa. Dessutom frågade hon om jag var en Beagle (hundrasen alltså), alla runt bordet skrattade, så jag skrattade lite jag med. Kan någon förklara vad hon menade med det?! Är i behov av att veta så jag kan förstå mig på Gullimormors humor.

Var på Bröbua idag och käkade en macka, vid bordet bredvid satt 3 flickor (ca 10-11 år) och diskuterade allt mellan himmel och jord.

Samtalet gick ungefär såhär:

Flicka 1: Jag har räknat ut detta nu, en glasskula kostar 9 kronor (slänger upp en hög med 50 öringar på bordet), det är bara att håva in slantarna.
Flicka 2: Kan inte du säga till Erika att du är jätteallergisk mot nötter? Då kommer hon också säga att hon är det, hon är sån. Hon kommer typ säga: "Jag var i Stockholm förra veckan, så förra torsdagen klockan två blev jag allergisk".
(Alla tre skrattar)
Flicka 1: Det är väl inget virus heller! haha.
Flicka 3: Erika har verkligen ingen humor.

Vilka roliga barn det finns alltså.

På lördag går flyttlasset från Postvägen 7 till Thunellvägen 25 iaf, det ska bli intressant och se hur fort vi tömmer huset.
Själv har jag blivit anställd som chaufför och korttagare. Tydligen ska vi föreviga flytten (hoppas dom tittar på fotona och tänker: "Vi ska ALDRIG flytta igen" eller "Vi flyttar till ett annat hus, Ellinor kan ju få det här huset").

Idag är det ingen vanlig dag faktiskt, för den ärade ANF-medlemmen Görel fyller hela 23 år. Inte dåligt. Inte dåligt. Fest på Lördagkväll. Får se om man hinner dit och kalasa en stund mellan flyttlådor och dammsugare.

Nu ska jag kika vidare på "Red Dragon" och sedan bär det av till Rätan igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se