Snart midsommar.

Snart är det midsommar gott folk, då blir det sill, grill, dans, öl och myys med la familia.
Det tog lång tid, men tillslut lyckades jag övertala lille Berglund om att följa med.
Längesedan man tillbringade en midsommar i Bryngelhögen minsann.

Helgen har varit ruskigt lugn, var på möte igår på hembygdsgården i Skucku,
satt på hemskt träiga stolar i över en timme och lyssnade på Herr Ederwall som berättade om Acb samt Ikea. Mindre roligt.
När det var dags för hamburgare tog jag och min kumpan Görel bakdörren för att komma först till hamburgarna.
Efter lunch, kaffe och prat med massa folk bar det av mot Svensta för att plocka upp lillasyster som skulle åka med mig till Rätan.

Väl i Rätan vart det ett besök på Postvägen och sedan en tur upp till Klövsjö för att hälsa på Görel som kvällen till ära hade öppet hus med fotbollstittande som höjdpunkt.
Systrarna ville sedan ut på turné och titta efter björn, och körkåt som man är så är inte jag den som tackar nej till att köra dom små liven.

Ledsen Emelie att jag inte hittade till Brolla, vi får ta det en annan gång. Och Erkki, förstår faktiskt inte varför du inte stannade vid gulhuset, det kunde ha blivit myys där.

Nåväl, inte så roligt skrivet kanske, men som sagt, inspirationen infinner sig helst på morgonkvisten.


Kommentarer
Postat av: Erika

Jag blev lite halvnervös när du körde in och stannade, vill ju inte ha karln med bössan efter oss precis... Haha men roligt var det,speciellt: "Stig ur bil´n"

2008-06-15 @ 16:51:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se