Än är man i Svenstet.

Ja, som sagt, än har man inte tagit sej iväg till Rätan.
Pratade med pappa förut ang. morgondagen och det ser ut som om planerna är som dom alltid har varit.
Annars är det väl inte mycket som händer just nu,
blev otroligt sugen på glass inatt och bad Danne åka på raggarn och handla,
men det ville han inte, undra varför? Alla vill väl åka dit halv tolv på natten.

Nåväl, förväntar mej iaf att det kommer vara fullproppat på bussen hem sen som går klockan sex,
så jag har gjort en undanmanöver, förlåt Emelie, och tar en buss som jag inte visste gick klockan 16.15 istället.

Fick en kommentar av min mamma om mitt förra inlägg,
hon tycker att jag är rolig i bloggen, det är uppskattat vill jag lova.
Kul att man kan gjädja någon med sina enkla rader om det simpla livet man lever.

Läste på svt´s hemsida förut om ett repotage som hette något i stil med "Nu är pollenhelvetet här igen",
okej, dom kanske inte svor, men det gör jag. Fy fan för våren då björkarna slår ut.
Jag ska flytta till Grönland under den tiden.

Läste även att omröstningen om Solfilmen (den filmen där man ser vilken tid solen går upp och ner på olika ställen i landet) var manipulerad, någon hade tydligen tagit bort den spärr som gör att man inte kan röstfuska och det var tydligen flera tusen röster som var "dit fuskade". Så nu skulle istället lotten bestämma vilken ort som ska få vara den fjärde i solfilmen. Dåligt.

I helgen tänkte jag bearbeta Axel Rose om att han ska ta hem Ben & Jerrys glass,
men det är väl ingen idé egentligen. Dom vill nog inte ha sådana moderniteter på Grindes.
Och om det mot förmodan skulle gå igenom lär han beställa hem Vanilj.
Kurt kanske är mer samarbetsvillig i detta läge?

Konversation mellan mej och Daniel igår

Ellinor: Vad heter det när man jobbar utan att få betalt?
Daniel: Volontär.
Ellinor: Men det finns ett annat ord för det också..
Daniel: Nää, vadå?
Ellinor: Lönlöst kanske..(kommer på mej själv med att det var ett annat ord och skrattar).

(Det var ideellt jag var ute efter btw).

/ Ellinor - Dags att packa och kila till bankomaten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se