Stratocaster byter namn.

I går kom jag med den upptäckten att våran Stratocaster skiljer sej märkvärt från riktiga stratocastrar,
funkar inte att den heter så, tänkte jag och framförde det till min kollega gitarrbyggare-Görel Crona.
Han höll med och vi döpte om den till Fender Bender 2000, så det är nu inte länge kvar tills den är klar och kan publiceras som bild på bloggen. Och gissa, den har redan fått sin första spelning, på After Skin på forum,
mer säger jag inte.
Ville dock provspela den i natt (utan strängar), men när jag framförde mitt önskemål om det till Seffa, lång-Per och Alf i morse så skrattade dom bara åt mej. Gillar dom inte musik? Drog iaf av Sweet Child O´mine utanför Acb och även lite smäktande kärleksballader utanför Görels bil. Han tackade och tog emot.

Vet ni en sak? En riktig kändis läser min blogg, eller ja, jag vet inte om han läser den regelbundet,
men han har iaf läst den en gång och till och med kommenterat. Det är nämligen Hasse Thor.
Nu måste jag ju bara införskaffa någon skiva med honom, eller kanske gå hem till mor och far och leta i gömmorna efter någon. Kan nästan sätta mitt huvud på att det finns någon där hemma.

Jäjä. Rätan i morgon och hälsa på på Dagis, ska bli riktigt najs att träffa lite av dom gamla barnen igen,
iofs är det bara två av dom som är där i morgon som jag har haft när jag jobbade där. Men men.

Och mamma, jag vill vara med på presentkortet till Johnny,
jag kan ge 250 jag med.

/ Ellinor - Fender Bender 2000 tillverkare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se