Käftsmällar och välbehag.



Där fick man sig minsann en jävla käftsmäll för att man mådde så bra igår, har mått som en död åsna hela dagen idag. Varken mat eller kaffe jag kunnat förtära. Jävla skitbakfylla. Det är ju dessutom tur att man har trevliga arbetskamrater som håller en vid liv genom att säga saker som: "Du ser ju helt jävla förstörd ut Ellinor" eller "Du skulle nog ha varit ledig några dagar till". Jag trivs på mitt jobb.

En liten undran, när man är så fruktansvärt trött och verkligen inte kan sova (eftersom man är på jobbet) är det enda jag kan komma på kaffe, men inte ens det får man fukta strupen med utan att kräkreflexerna sätter igång som fan. Har aldrig mått så jävla dåligt efter fyllan som idag. Livet är bra orättvist. Hur länge ska du allsmäktige fader straffa mig för att jag i helgen druckit en aning av den starka hostmedicinen och tänkt lortiga tankar? Have mercy.

Lite om helgen då, Kung spelades med buller och bång och fruktansvärt många skratt. Den mest utsatta för alla tokigheter var nog Görel. Men kan man inte sin matematik är det bara till att hälsa på den lilla kaninen och hälsa i sig allt vad man förmår. Ja, det var nog inte lätt att heta Görel denna helgen kan jag tro, sår på händerna och näst intill ihjälfrusen, men ändock uttalade sig den lilla sötnosen om att jag och Sophie var väldigt fina människor. Det tackar vi för. Gud har nog överseende med mitt överjävliga jag ändå.
Vad ska man mer skriva då som kan vara till nytta för eftervärlden? Kanske det faktum att man inte ska dricka sprit till filtallriken på morgonen eller att hur mycket man än slår på dörren så öppnar den sig inte, eller varför inte ett par visdomsord på vägen vad gäller att inte dricka på tom mage. Det slutar aldrig bra. I allafall inte dagarna efter.
Men trots alla missöden och sjuka saker som hänt i helgen kan jag lätt säga att det här var den roligaste helgen på mycket länge. Dom skratten vi fick tillsammans behövdes verkligen. Och jag hoppas att mina sambosar håller med mig och att dom inte är för less på mig efter allt mitt "eller hur?". men det är ni väl inte? Vi sitter ju trots allt i samma båt. haha. Repris tack. Helst i morgon. Även i hopp om att Emelie är piggare denna gång.
Hmm, vad Fosie anbelangar så har hon en dold talang, hon kan nämligen klättra, hon klättrade ut på en takbjälke så hon såg ut som en smal kvinna..ehhmm..smalare kvinna.
För- och efterfesterna var hur roliga som helst, trevligt folk och alkoholish flow. Skål på er tills i vår.

Som sagt, Gud har nog hört mina böner om ett bättre jag och givit oss materialbrist på jobbet idag, har med andra ord kört 2 timmar allt som allt och de resterande 6 timmarna har jag mest bara suttit på en bunt med cellplast och hoppas att dagen ska ta slut, att min mage ska lugna sig ett par tre hekto och att underhudsfettet ska ge sig till känna, för kallare dag inne på fabriken har jag då aldrig varit med om. Har bokstavligen skakat hela dagen.

Trots mitt tillstånd så längtar jag som fan till vårforum då det är dags för suping och takbjälkeklättring igen, och dessutom lufta gurorna (som förvånansvärt nog är hela och rena efter helgen).

Dagens problem; Satt på Acb idag och funderade (sa det även till mina sambosar i helgen), förra gången jag blev varslad så brydde jag mig inte. Men blir jag varslad nu, då brister jag ut i gråt. Och vad händer, jo, möte idag på Acb och vad händer? Jo, tredje gången gillt är man varslad (25 stycken måste gå denna gång). Det känns ju jävligt skönt när det också sitter en lapp på anslagstavlan där det står: "Inga drastiska personalförändringar kommer att ske de närmsta 12 månaderna". Jag blev så förbannad att jag inte visste vad jag skulle ta mig till. Kände hur jag blev högröd i ansiktet, och jag kan lova att hade det inte varit folk som blockerade dörren till matsalen hade jag gått ut och slängt igen dörren efter mig. Och inte nog med det, när man kommer ut från Acb förbannad och besviken så står en jävla människa från ÖP där och trycker upp en filmkamera i synen på en. Tack.


/ Ellinor - Kalasjuicen smakade skinka och Screw matfett rockade hårdast.

Kommentarer
Postat av: Erika

Orka läsa allt!

2008-11-10 @ 21:13:20
Postat av: Mamma Di

Man ska väl lära sig av misstagen!? men det kan vara svårt även upp i hög ålder!!!

Puss

Sök nytt jobb!!!

2008-11-11 @ 07:49:15
Postat av: micke

hahaha du kunde tagit en stänkare så hade du kommit i form

2008-11-11 @ 15:41:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se