Föregående dagars fundering.

Häromdagen när jag stod på robot i mina egna tankar så börjar jag fundera, folk vandrar förbi och jag tycker dom kollar konstigt på mig. Har jag smuts i ansiktet? Ser mitt hår konstigt ut? Näe, är jag naken? Men shit, jag har ju inge kläder på mig. Nu stämmer ju förstås inte detta, fick ingen rätsida på varför alla glodde som dom gjorde. Men tänk om man skulle råka gå på jobbet alldeles naken, utan att veta om det själv. Låt säga att man till exempel skulle ha glömt att ta på sig byxor, fy så pinsamt. Man bara vandrar omkring inne på Acb, lägger socklar och kör pallyftar och sedan går på rast. Utan byxor. Undra om någon skulle säga till då?, typ: "Ursäkta Ellinor, du bär inga byxor. Och inga underbyxor heller för den delen". För att inte verka helt borta i huvudet måste man ju spela med: "Nä. jag vet, dom är i tvätten och några trosor hann jag inte heller få på mig". Jaja, vi får hoppas att vi slipper utsättas för samma sak som den där Kejsaren och bli lurad till att kuta land och rike runt i bara mässingen.

Nu är det snart dags för frukost. Jag och Jaari har en frukostdejt som aldrig tycks dyka upp.

På återseende, förhoppningsvis påklädda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se