Ingen feber.

Jaha, då har man varit uppe i ottan och haft sig ett snack med distriktsköterskan i Odensala, och inte fan vart jag nåt klokare för det. Hade jag inte feber så skulle jag avvakta några dagar. Okej, här sitter jag med halsen som ett jävla rivjärn, slem och snor i hela huvudet, öron som jag inte kan ligga på utan att det värker något infernaliskt och går på en diet av soppa och ipren. Jag är så less på att bara äta den förbannade soppan - Kantarellsoppa, Ost- och broccolisoppa, Ärtsoppa, Fisksoppa..åsså säger den lilla damen: "Får du inte ner en endaste liten bit med potatismos?!". Eeh? Vart kom moset ifrån? Jaja, får väl hoppas att det blir bättre innan det har gått sex dagar, för då blir det till att skaffa läkarintyg och då ska jag banne mig ha feber om jag så ska ljuga om det! 

Kommentarer
Postat av: Ida

Lyd mitt råd, koka dig lite pulvermos du så ska du nog se att sjukdomen försvinner ;p Har du riktigt tur kanske du även kan få i dig lite ketschup så det blir lite smak på det hela!



Sen nästa råd är att faktiskt ljuga (om nu moset inte skulle hjälpa) nästa gång du pratar med någon inom vården. Feber är tydligen det viktigaste för dom, sen om man mår som en påse skit och inte är kapabel att gör något var inte så noga - Du har ju inte FEBER iaf! . . . herregud, Sveriges landsting :/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se