Mamma Mia.

Nu är man hemkommen från biosalongen, tänkte först boka platser, men vem fan går på bio en tisdagkväll och tittar på Mamma Mia som redan har gått hur länge som helst på bio? Resten av Östersund tydligen, när vi tågade in vid ungefär 18.20 tiden så fanns det bara ett fåtal platser kvar. Längst fram. Hade man inte nackspärr innan så skulle man få det. Men det gick förvånansvärt bra faktiskt och filmen var überbra. Alla dessa Abba låtar - jag vart bara kär i allihopa i hela filmen! Rekomenderar den som fan.

Nu är tvättiden inte alls bokad, kilade ner till grannhusets källare tidigare idag för att kolla i tvättstugan. Två män var där nere och frågade vad jag letade efter. Med öppen gylf sa jag att jag sökte tvättstugan. Nu när jag hittat nyckeln till tvättstugebrickan (som hängde på städskåpsdörren (!)) skulle jag gå ner och boka en tid. Men ack så jag bedrog mig, nyckeln ville inte rubbas i låset. "Jag är säker på att det var 139" sa jag till Emelie och tog i för kung och fosterland. Väl hemkommen igen efter dåliga resultat inser jag att det var bricka 138 det var. Dock gick jag samma resultat till mötes även med denna bricka. Så nu har jag (som jag ser det) fyra alternativ..

a )  Knalla runt i lortiga kläder.
b )  Låna Emelies tvättstuga.
c )  Be min något starkare karl att prova om han går samma öde till mötes.
d )  Bända loss hela bricktavlan med en kofot och utföra bricksystemet. 

Vad tror ni? Tar vi alternativ D?

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag är helt klart för alternativ D. Du kan få låna kubeine av mig om du vill? :) Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se