future.



Future
= Framitd (om det mot förmodan är någon gammal skraltig dam som får för sig att ögna igenom denna oigenomtänkta smörja).

Den närmaste framtiden ser förhållandevis ljus ut. Inte på jobbfronten då, där är det mörkt mest jämt nu för tiden. Men i morgon ska jag minsann dra mitt strå till stacken och ta hand om gamlingar, kanske den där skraltiga damen i föregående stycke. Igår gjorde jag också ett par knop uppe i Vemdalen, städade inte mindre än nio stugor. Lill-nissen, jag och Emeluren for runt som skållade ollon mellan alla stugor och skurade bort påsksmutsen. Fjorton toaletter har således blivit rengjorda av mig i helgen, applåder emottages tacksamt. Jobbigast är ändock alla turister som bedriver sina dagar uppe i fjällvärlden med att gå obeskrivligt sakta mitt framför bilen och bara äga hela vägen. Ganska taskigt när jag i mitt anletes svett ska kryssa mellan skidor och solbrända, men ack så dryga Stockholmare. Bäst är ändå när man får spydiga kommentarer av folk som ska flytta in och stugorna inte är städade pga manfall av städare.

Men nu var det faktiskt inte Stockholmare vi skulle prata om, ellerjo, jag har hela helgen umgåtts med diverse människor av det folkslaget. Mickes familj har nämligen varit uppe och ätit påskmiddag med oss. Kände mig en smula utanför, men kom på att Micke faktiskt har lärt mig endel ord ur Stockholmsk vokabulär såsom Meeen och Veeelkommen. För att inte smälta in alltför mycket med fjollträskfolket satte jag påskafton till ära på mig min bästa gå-bort tröja, nämligen acb t-shirten. Vet inte riktigt vad jag fick för snesprång där, men jag hade den i allafall på mig. Men eftersom Sophie säger att jag haft mig ett antal snedsprång på sista tiden så antar jag att det är legalt.

Inte många dagar kvar till Forum nu inte. Knappt två veckor, härliga tider när man får packa bilen full och sen fara upp mot stugan och koka ihop en Räz. Var förövrigt och tittade på stugan utifrån igår när jag ändå hade vägarna förbi. Det skojiga är att jag nästan bara åkte förbi den. Jag trodde helt seriöst att det var ett skidförråd eller något. Hoppas den är större på insidan än vad den såg ut att vara.

Nåväl, nu ska jag sova. Ska upp i gryningen någongång kanske.

haj haj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se