hårt arbetande människa.

Då är man hemkommen, har agerat hårt arbetande människa idag. Svetten lackade stundtals och de ömmande fötterna är numer ett faktum. Kanske hög tid att skaffa ett par bättre tofflor att knalla runt i på bygget, mina fötter tar död på mig. Men trots dagens vedermödor så har det gått bra. Trots att jag vill kalla oss för rookies så fick vi tillslut alla tanter och farbröder i säng, förhoppningsvis nöjda och glada efter dagen med mig.
Dock måst jag nog erkänna att jag var en smula strulig i slutet, vandrade förbi de boendes rum och höll på att gå in i dörrarna samt satte en tants filpaket i diskstället. Ja jisses.

I morgon är man ledig och jag frågar mig vad jag ska bedriva dagen med, möjligtvis ska jag städa kärran så jag får in lite pryls i den när det är dags att åka upp till Vemdalen. Som det ser ut nu så skulle man kunna tro att det faktiskt bor en hårt arbetande människa i min baklucka. Där ligger en härlig blandning av kuddar, filtar, arbetskläder från Acb, varma-koppenpaket och diverse andra ting som hamnat där av någon anledning. Dock finns det än så länge inget oidentifierbart där bak. Under Acb tiden kunde man hitta en och annan matlåda där bak med något gammalt ludet födoämne i. Lika roligt varje gång att diska. Framme i bilen är det dock lite vackrare, det enda som står på där är väl att jag ska hyra in en truck eller alternativt en traktor för att lyfta ur min kupévärmare från trettiotalet, känns som det är lite onödigt att fortfarande ha den stående. Efter en anings fundering drar jag mig nu till minnes att jag har en ny kupévärmare som ligger kvar i sin förpackning i bakluckan, en gåva av min gode far på min tjugotreårs dag. Som sagt, orkar jag städa bilvraket i morgon så ska den bli den idylliska lilla lill-niss den är ämnad att vara.

Nåväl, nu ska jag nog ta mitt fabulösa ass och dra mig till toaletten för lite rengöring av tänder och ansikte, sedan blir det Mahjong och Scrubs innan öuga ramle igan. För jag var vaken tidigt i morse, kvart över åtta hittade man mig på king.

Godnatt världen.

Bjuder på en fin bit..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se