Namn.

Det är konstigt det här med namn egentligen, hör man berättas om en person så målar man ju automatiskt upp en bild i huvudet på hur människan ser ut. Det är ju normalt. I de allra flesta fall så ser ju personen helt annorlunda ut än vad man har tänkt sig. Men alltså, hör jag någon med namnet Jansson är det enda jag tänker på Janssons frestelse. How come? Nog för att det är ganska logiskt eftersom dom heter samma, men liksom varje gång. Jag kan verkligen inte måla upp en bild för mitt inre på någon som heter Jansson. Det enda jag ser är en form..med Jansson. Kul för Jimmy Jansson att bli liknad vid en ansjovis.


Kommentarer
Postat av: Erika

Du är som vanligt lika störd, kan du inte berätta om dina andra konstiga namntänk, som tex. Britt-Louise med handen och Ingvar skuttandes på ett tak?

2009-04-08 @ 08:18:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se