tillsägelse.

I tisdags var jag på date. Jovisst, med min jobbcoach Stefan, vi drack kaffe på hans kontor, två koppar till och med och diskuterade livet. Jag känner mig oförskämt vuxen och affärskvinne-aktig nu för tiden när jag går på möten. Tittar man i min förut så glesa kalender kan man nu skåda hela tre möten som den gode Stefan har fixat med arbetsförmedlare och SYO-konsulenter. Även en cv-skrivarkurs är inbokad. Det känns lite som ett njurslag var gång jag öppnar min agenda och inser att jag inte längre kan säga; "Yes, klart vi kan ses, jag gör ändå ingenting om dagarna". Nu kan jag verkligen på allvar säga; "Jag måste faktiskt kolla min kalender först". Gud så vuxet, synd bara att ingen kommer ta mig på allvar.
Efter halva mötet frågade Stefan mig om mitt mobilsvar, jag var tvungen att ändra det sa han, för tänk om det ringer någon till mig och jag sökt jobb hos, då kanske han ändrar sig när han hör mitt, en smula, oseriösa mobilsvar. Tycker att det låter en aning konstigt, men det är kanske mobilsvaret som speglar en människas personlighet nowdays, vad fan vet man liksom?

Är nu inne på dagens andra kopp kaffe, även denna med mjölk. Därmed hoppas jag att huvudvärken håller sig på avstånd idag. Just nu är det Oprah på tvn, hon ser fruktansvärt opererad ut, förstår inte riktigt varför människor opererar sig helt sinnerssjukt i ansiktet, okej om man kanske har en sned näsa eller något annat riktigt "skönhetsfel", men att operera bort ålderstecken eller förstora läpparna tycker jag är förkastligt. Titta tillexempel på Linda Rosing, hon var branog mycket finare innan hon opererade sig. Nu ser hon ju bara helt sjukt opererad ut, inte fin på en fläck.
Kollade på sista avsnittet av "Den rätte för Rosing" häromdagen, hon valde tillslut den nittonårige Hugo, han luktade gott och var så ung och spänd i huden. Och hade inte Linda fulla ansiktet med botox så skulle det faktiskt synas att hon var glad. Jävla ideér det där också. Det ska väl synas att man har levt? Även den där reklamen för någon kräm som motverkar ålderstecken och slätar ut huden, hon ser faktiskt ut som fyrtiotre, om inte äldre, kanske till och med fyrtiofem.
Nej, naturlig skönhet är finast, även om man har dubbelhaka, rynkor och födelsemärken så är det branog mycket vackrare än någon som knappt kan öppna käften av all jävla insprutad botox. Faktiskt.

Jaha, så lyckades man än en gång med lite ohämmat ordbajseri såhär mitt på dagen när solen skiner. Kreativt.

Snart är det påsk också, ska tydligen bli en sjuhelvetes påskmiddag nere på gärsgårds, ellerja, det blir i allafall mycket folk. Femton stycken om jag inte räknat helt gälet. På torsdag kan det tänkas bli den sedevanliga påskbrakaren hos Görel om inget oförutsett inträffar. På fredagen och lördagen känns det som att det skulle kunna bli lugnt med tanke på att både Klövsjö och skalet var under förväntan dessa dagar förra året. Men man vet aldrig. Måste inhandla några påskägg också till väl utvalda människor.

Nej nu ska jag titta vidare på opererade Oprah, eventuellt byta kanal.

Solong!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se