I väntan.

I väntan på Stockholms saab´n så kan jag kommentera mitt eget inlägg märkt "countryfestivalen ´09". Man blir varm av vin, hiskeligt het. Men det kan ha en inverkan att datorn jag har i mitt knä alstrar osunt mycket värme. Det kan vara så, jag säger inte att det är den som gör mig svettig. Men det KAN.

Apropå ingenting så käkade Leon blåbär idag. Han åt som en förbannade vettvilling med sin pyttelilla sked och ville bara ha mer och mer. När bursken var slut vart han arg som ett bi. Jag försökte trösta med lite vatten. Det hjälpte föga. Nästan hela ongen vart blöt efter våra strapatser. Jag konstaterade att jag aldrig ska skaffa barn. Eller närmare bestämt, jag är inte mogen för att göra det förän jag kanske fyller fyrtiofem. Så får det bli.

Nu ska jag kliva ombord på tredje vinglaset. Dock är det inget egentligt vinglas. Det är mer ett mjölkglas modell större. Men lider man av attackus drickus vinus så finns det ingenting att göra åt. Jag smsade min husläkare för samråd i ärendet, det enda botemedlet som finns är att dricka ännu mer - läkare kanske inte alltid har rätt. Men i detta fall är det någonting som säger att jag ska lyssna på henne.

Nu åker viva la Soph och Homosapiens från Turingen om en minut. Ska kuta ner till gärsgårds med kabeljäveln till Slemmet. Ikväll skall tvåsamheten bejakas. Jag och Sophie. Möjligtvis någon pilsner.

Och om ni är intresserade och vill veta så har min dator varit hos expert idag. Strömkabeln har tydligen gått och rakat sig efter min faders utsago. Dock beställde han en ny på direkten. Bra att man har en snabb pappa. Hade det varit jag hade jag nog suttit och pillat på den jävla kabeln millimeterjävlavis varenda kväll bara för att få den att funka. För det är ju skit omständigt att beställa en ny på internet.

Solong (igen).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se