GOD JUL!

Tänkte bjuda på en fräsig julbild, som förra året, men det får bli senare under dagen. Känner mig inte riktigt fotogenisk för tillfället i mina mjukisbyxor.

Sitter på gärsgårds och tittar på när Erkki gör pepparkaks-cheescake som ska inmundigas i afton. Kan bli gött det du. Annars ser programmet ut som vanligt med dagen. Kaffe hos farmor, gröt på femton, mat på femton, besök på femton, jultomte på femton, julklappar på femton, chokladaskar i drivor på femton, fika på femton.

Kommande vecka extraknäcker jag som eld-, hund- och kattvakt på tjugofemman. Jag och pannan ska återigen få återförenas, ett kärt återseende för pannan, ett mindre trevligt återseende för mig. Förra året högg jag mig med yxan i handen, får se vad det blir för fadäs detta året.

Var ute och bokstavligen slirade med lill-nissen idag. Missade infarten helt pga nedslitna vinterdäck och halka. Muskelservon fick sättas in då ratten var `en smula` trög. För att toppa helvetet så skriker den som en gälen galt och har typ ingen bensin. Bävar mig för att få soppatorsk vid norsgårn när jag åker och tankar.

Adjöken och God jul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se