Karlsson på taket.




`Karlsson` spelades av Mats Wikström som idag är 45 år. Efter rollen som Karlsson drog sig Mats undan, ingen vet riktigt vad han sysslar med.



`Pappan` spelas av Stig Ossian Ericson. Han är idag 86 år. Han är numera pensionär, men brukar läsa Astrid Lindgren-böcker för barnen på Nacka bibliotek.


`Lillebror` som spelas av Lars Söderdahl är idag 45 år. Senaste uppgifterna är att han arbetar på Posten i Malmö.
`Mamman` spelas av Catrin Westerlund som föddes 1934 och dog 1982 i en ålder av 48 år.
`Bosse` som spelas av Staffan Hallerstam är idag 52 år. Han arbetar som läkare.
Om `Bettan` som spelas av Britt Marie Näsholm finns ingen information.



Kommentarer
Postat av: Jennifer

Mats, "Karlsson på taket" Wikström jobbar på vaktbolaget bevakningsassistans och bor i tyresö, fortfarande hemma hos sin mamma.

2011-05-21 @ 16:35:42
Postat av: F

Britt Marie Näsholm eller "Bitte", som hon kallades, hade jag som lärare i lågstadiet på Sandviksskolan, i Järfälla. Detta torde ha varit kring 1992-94 typ. Tror att hon var någon typ av resurslärare. Vi (elever) var fullständigt lyriska över att hon faktiskt hade varit med i Karlsson på taket, minns jag. Var hon tog vägen sedan vet jag inte. Mysig person vad jag kan komma ihåg.

2011-08-11 @ 00:07:55
Postat av: EnGranne

Mats "Karlsson på taket" Wikström's mamma bor i småstaden Östhammar, där även Mats är uppväxt, inte på Tyresö. Däremot har han bott på Tyresö i en lägenhet som ägs och begagnats av medlammar av familjen. Han har en bakgrund inom datavetenskap, men är sen några år även utbildad mät-ingengör. Extraknäck som sjukhus-vaktmästare, väktare och bilburet tidningsbud finns på meritlistan och har periodvis finansierat hans ovanstående studier.Vad han gör idag låter jag vara osagt.

2012-05-29 @ 14:27:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se