Storkok.

Nu har det minsann kokats på gärsgårds, och inte vilket kok som helst, utan tvålkok. Tänkte ge mig på att ställa i ordning mina tvålar som jag köpte tidigare i vinter.
Hur dom blir återstår att se. Smälte tvålmassan i ett vattenbad, hällde den i formarna, insåg att jag missat att hälla i doftoljan. Ur med massan (som redan börjat stelna) ur formarna, hälla i doftolja. Vid det här laget var massan som geggamojja, fick vattenbada igen och sedan i formarna för att åka in i kylskåpet för att bli stelt.

Varför kan aldrig någonting gå bra för? Är det så att jag lever efter den där Murphys lag? `Allt som kan gå åt helvete, gör det`. Det är lurt alltså.

Nåväl, nu är det elva minuter kvar tills tvålarna ska tas ut och slås in i vackert silkespapper med fjädrar och smycken. Återkommer med hur dom blev..

Kommentarer
Postat av: Sara

Duktiga du! Själv sitter man på en pinnstol och halvgråter över rygghelvetet!



God Jul och Gott Nytt År!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se