Tjyven.

Stal en lååång lista av Sophie som jag tänkte vi skulle avverka;

  • Namn: Ellinor.
  • Pepp just nu: Ja, snart är det jul, och det är ju kul.
  • Happening på gång: Julafton alldeles strax.
  • Jag älskar: Min familj och att sova.
  • Jag hatar: Sånna där jobbiga `måste-göras´-saker.
  • Snyggast just nu: Jude Law, nu och föralltid.
  • Snygging denna veckan som inte är din pojk/flickvän: Hmm. Det har varit dåligt med snyggingar på bygda i veckan.
  • Om jag kunde skulle jag: Åka till något varmt land och slippa dessa 30 minus.
  • Het person jag vill känna bättre: Ingen aning.
  • Snällast denna vecka: Mammi. 
  • Person som gör mig engagerad: Fredrik Reinfeldt.
  • Nån jag stör mig på: Det finns ett gäng.
  • Jag får ont i magen av/när: När jag har ätit för mycket tysk choklad.
  • Jag är rädd för: Höga höjder.
  • Främling jag vill lära känna bättre: Ingen för tillfället.
  • Bekant jag vill pussa på: Haha, ingen.
  • Jag pratade senast med: Erika.
  • Jag läser jämt folks internetdagböcker: Ja, följer i runda slängar 15 bloggar om dagen.
  • Just nu är jag: Dyngförkyld.
  • Just nu är jag inte: Frisk som en nötkärna.
  • Dömer folk efter utseendet: Det händer väldigt ofta - dumt nog! 
  • Är dödligt kär? Nej.
  • Blir lätt du för stunden förälskad i okända på ex tåg?: Hahaha, nä!
  • Diggar mest: Min säng.
  • Om jag var döende skulle jag: Leva rullan sista tiden.
  • Har hemlig passion för: Ernst Kirchsteiger.
  • Är du snäll: Mycket.
  • Är du fåfäng: Nä.
  • Är du blyg: Beror på vilket sällskap jag är i. 
  • Är du piercad: Nej, ingenstans numer.
  • Är du bestämd: Haha, nej det vill jag väl inte påstå.
  • Intressen: Umgås med familj och kompisar, kalasa och kramas.
  • Favoritdricka: Fanta.
  • Vad gör du just nu: Sitter på gärsgårds och lyssnar på Erkki när hon pratar i telefon.
  • Senaste person du kramade: Mamma.
  • Senaste person du ringde: Mamma.
  • Senaste person som ringde dig: Pappa, fast je hörde´t inte.
  • Hur många speglar finns i det rum du är i: Ingen.
  • Saknar du någon nu: Nja, skulle vara Emeluren lite då.
  • Vad köpte du senast: Snus.
  • När var du i en affär senast: I morse på Grindes.
  • Vad har du för framtidsplaner: Skaffa ett jobb.
  • Vad drack du senast: `Vemdals vinter` på gärsgårds.
  • Har du stadigt sällskap: Nej.
  • Vill du ha barn: Har inte riktigt bestämt mig än. Har insett att man inte kan bestämma det när man bara är 23 ynka år.
  • Längtar du till din nästa födelsedag: Ja, alltid lika kul att fylla år.
  • Är du sugen på något nu: Näppeligen.
  • Hur många hål har du i öronen: Hade fyra, nu inga.
  • Född? 5 januari 1986.
  • Var bor du? I Rätan med föräldraskapet.
  • Hur många koppar kaffe dricker du en vanlig dag? Beror på vad jag gör, en bra dag kan det bli fem. En dålig dag ungefär en. Dagarna på acb blev det allt som oftast närmare tio.
  • Hur vill du ha ditt kaffe? Kölsvart.
  • Använder du hudkräm? Yes.
  • Byter du kanal under reklampauser, går du därifrån eller sitter du kvar vid tv:n? Sitter kvar och tittar på reklamen.
  • Vad jobbar du med? Avsynare på Vemdalsskalet under vintersäsongen.
  • Vad läste du för språk i skolan? Engelska och Franska.
  • Har du någon gång gjort något olagligt som resulterade i att brandkåren fick rycka ut? Nej.
  • Äger du en diskmaskin eller diskar du för hand? Diskmaskin.
  • Är du miljövänlig? Jorå, här hemma sopsorterar vi minsann, och jag slänger aldrig skräp i naturen.
  • Källsorterar du? Ja.
  • Attraheras du av män med skägg? Svarar som Sophie där, inte mer än utan.
  • Brukar du torka håret med hårtork, handduk eller inte alls efter en dusch? Handduk.
  • Var brukar du handla dina kläder? Det är väldigt olika.
  • Tycker du att du är snygg? Stundtals.
  • Micro-pop eller poppa själv? Poppa själv i kastrull eller i big-popper.
  • Fredrik Lindström, Henrik Schyffert eller Kristian Luuk? Schyffert!
  • Vad ska man göra i en dusch? Bli ren?
  • Är du bra på att laga mat? Haha, nä.
  • Har du några fobier? Höga höjder och äckliga spindlar. Även larver är satans äckliga.
  • Har du några tvångstankar? Haha, jo.
  • Tycker du att du har fin dialekt? Jorå, önskar dock att det var "mer dialekt" än vad det är. 
  • Hångel? En trevlig sak i vardagen.
  • Var du med i barnens trafikklubb när du var liten? Självklart!
  • Vilken har varit den bästa julkalendern genom tiderna? Minns inte så många på rak arm, men Mysteriet på Greveholm var bra.
  • Brukar du baka? Nja, det händer. Är grym på att baka bullar.
  • Röstade du i det senaste valet? Nej, jag var i annat land då. I kyrkovalet röstade jag dock.
  • Är du nöjd med ditt liv som det är nu? Nja, skulle väl ha haft ett jobb.
  • När åt du senast: Åt en kaka till teet för ungefär en timme sedan.
  • Vilken låt lyssnade du senast på: Säkerligen någon käck när jag körde bil förut idag.
  • Har du sovit i din egen säng inatt: Jajjemän!
  • Har någon annan sovit i din säng inatt: Nej
  • Vad tycker du är fint? Mycket snö.  
  • Vad tycker du är äckligt? Småkryp.
  • Vem fick du senast sms från: Erkki.
  • Har du pengar på mobilen: Jajjemän, alltid!
  • Dödshjälp? För.
  • Favoritblomma?:  Ros och prästkrage.
  • Om du fick vara en kändis för en dag, vem skulle du vilja vara? Per Morberg.
  • Favoritfärg? Brun.
  • Vad är det mest galna du har gjort i ditt liv this far? Haha, har gjort alltför mycket galenskaper.
  • Slutord? Tack för mig, Tack!

  • Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress:

    URL:

    Kommentar:

    Trackback
    Blogg listad på Bloggtoppen.se