hello again.

Men röv vad jag är i skrivartagen, dock har jag ingen aning om vad jag ska skriva om, men jag vill skriva. Skriver jag ett dåligt inlägg får jag psykiska problem och tvångstankar. Jag har kommit på att det inte bara beror på tiden på dygnet huruvida inlägget blir bra eller inte, det beror även på hur jag sitter. Sitter jag i sängen med benen uppdragna så har jag mer att skriva, fast då är nackdelen att det inte går så lätt att skriva, man får liksom inte plats med armarna. Har jag benen rakt blir det inte lika bra, då skriver jag mest bara för skrivandets skull, inte för att jag har någon att förmedla. Gissa hur jag sitter när jag skriver detta inlägg? hehe. Nåväl, dagens i-landsproblem.

Nu är det "Let´s dance" som visas på den här tv´n, av det lilla jag har sett så lägger jag min röst på Morgan Alling. Inte bara för att han är så söt, utan för att han är min vän på facebook. Han brukar skriva som sin "status" att han tackar alla som röstat på honom. Även fast jag inte röstar brukar jag mysa till lite extra när jag läser det, suga åt mig som en tvättsvamp av hans tacksamhet och för en stund låtsas som att det är jag som har tagit honom så långt i programmet. Ellinor Alling? Smaka på namnet gott folk. Inte så tokigt faktiskt.

Jag funderar starkt på att skaffa mig en släng av lindrig schitzofreni, tänk vad skoj man skulle ha då, man är aldrig ensam, har alltid sitt/sina andra jag med sig. Jag skulle nog kalla min andra hälft för Anita, tycker det namnet är lite käckt. Har döpt en av kattungarna till det, den sköldpaddsfärgade, det är Anita. Övrigt heter dom Ragnar, Karsten och Fred (uttalas Fred, och inte Fredd). Ska föreslå att Bebbibooon ska heta det. Det ligger liksom i tiden.

Funderingarna är många när man sitter här, spiknykter på en fredagkväll. Görel tycker jag är konstig, jag fattar liksom inte vad han menar?! Jag och Emelie har sms marathon, hon har inga stålar på sin telefon, så min lur går varm mellan oss, vi sänder ut korta koncisa meddelanden till halva vår vänskapskrets. Har fått rensa bort en hel jävla massa sms från den fucking inkorgen.

Idag åt vi mamma-hamburgare till middag, det hade även kommit in en ny dressing på ica som Axel föreslog. Den var smaklig. Grovt bröd blev det också, fanns inget annat inne. Men jag intalar mig själv att jag åt det för att vara en nyttig människa.

Nej nu ska jag nog göra något vettigt med mitt liv och framförallt min fredagkväll. I morgon väntar även en nykter afton som chaufför i previan. Dock lär jag säkert komma tillbaka en (två?) gånger till innan kvällen är slut. kanske.

/ Ellinor - johooojohoojohooo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se