Att vara eller icke vara?!

Tack Gud för att du förpestat mitt liv (och öga) med en vagel, det var precis vad jag behövde nu. Du kände det på dig va? "I helgen ska Ellinor ut och svinga med partypjuxen, Gud förbjude, vi ger henne en vagel". Nåt sånt eller? Men du store herre ska inte tro att det stoppar mig från att botanisera bland barens rusdrycker och dra på dansskorna. Nehej, där högg du allt i sten. Jag kör på den gamla vanliga om någon lägger märke till mitt röda öga; "Det ska vara så på den här modellen".

Satt häromdagen och var enormt sugen på att sy alternativt sticka något litet plagg åt det lilla barnet (som numer går under det skojiga namnet Malte Sune Anders) hittade dock inget mönster som tilltalade, och då tidningarna var från slutet på 80, eventuellt början på 90 så fick det vara så länge, stillade dock behovet genom att titta på barnvagnar med den blivande modern.
Färger till de båda könen har varit en liten diskussion de senaste veckorna, vilka färger är det okej att klä på gossar tillexempel. Går killar i rosa är dom plötsligt bög, men tjejer kan trava omkring i vilken färg dom helst vill utan att tas för att vara lagd åt det andra hållet. Konstigt det där. Jag har dock kommit fram till att när det gäller bebisar är det rosa på tjejer och blått på pojkar, resterande färger kan vara unisexa enligt min mening. Ja, till och med röd. Härmed var befästningen av könsrollerna klara för idag.

Snart är det dags, om mindre än 24 timmar beträder jag och mina kära vapendragare m/s Symphony som tar oss på en 40 timmars kryssning till Helsingfors. Jag säger som tanten på Estlandsfärjan sa; "Gud vad skönt att slippa Sverige". Även att hon yttrade dom orden så fort hon klivit på båten. Tokroliga människor det finns.

Nu ska fröken Haraldsson försöka få sig en aning sömn innan uppstigning om inte mindre än fem timmar och fyrtiofem minuter. Kan bli en aning kämpigt. Bara jag inte glömmer systempåsarna i all min hast med troligtvis literstora påsar under ögonen. Lite självdiciplin och en gnutta jävlaranamma ska väl det gå ändå.

Håll utkik efter helgen, kanske kommer en och annan rövarhistoria.

Heders - en sjöman älskar havets våg.

Kommentarer
Postat av: Erika

Var det inte när vi åkte Bigge som tanta så sådär om Sverige?

2009-01-16 @ 09:41:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se