Tänk jag blir så arg.

Igårkväll innan det var dags att släcka lampan satt jag och tittade runt på massa bloggar, nära hälften av dom jag besökte är rena rama tråkbloggarna. Människor som skriver exakt vad som har hänt under hela dagen, ett exempel:

"Idag har jag varit i stan och gått lite i affärer, jag gick först på HM, sen gick jag på Åhlens och Domus. Nej, jag gick ju på Åhlens först, aja skit samma. Jag handlade lite parfym och kläder (massa fina kläder som jag kan ha i helgen). Sen ramlade jag på en skithal fläck mitt på stan det var skitpinsamt för alla typ kollade på mig och skrattade. Sen gick jag och åt kebab med Kalle, Olle och Lisa. Lisa åt förresten Falaffel för hon är ju vegetarian. Jag åt i allafall kebabtallrik, den var supergod, fast lite lite sås på den kanske. Sen när vi skulle gå ut från kebabbaren så såg jag en skylt där det stod att det fanns en affär som jag letat efter längre bort, så då var vi ju tvungen att gå dit, där handlade jag ingenting, för jag hittade ingenting fint, eller jo, det gjorde jag, men den som jag ville ha fanns inte i min storlek..och bla bla bla".

Hur kul är det egentligen att läsa om vad ni gjort varje sekund av ert liv? Okej, jag har inte har världens bästa blogg själv, men jag försöker i allafall förmedla vissa åsikter i mina inlägg och dessutom summera det jag gjort till en kortare text. Man fastnar inte för bloggar som är sådär vardagstråkiga.

Och inte nog med att dom skriver tråkiga saker, dom våldtar det svenska språket med sina felstavningar och icke-punkt-och-komma-tecken politik. Jag blir så less. Lärde ni er inget i skolan eller? Visst, alla kan stava fel, men när det händer i princip varje mening. Jag själv läser alltid igenom texten jag skrivit en gång till sen jag uppdaterat och ändrar om det är något stavfel jag ser. Det är heller inte roligt att läsa när hela texten är en enda klump, kan inte folk göra några mellanrum ibland, det blir enklare att läsa då.

Nu mina kära läsare är det ingen speciell av er (mest troligt) jag syftar på, dom bloggarna som jag bevakar har jag fastnat för på ett eller annat sätt och jag skulle aldrig kunna fastna för en blogg som skriver världens tristaste inlägg om dagen som var. Men detta är bara min åsikt, det finns säkert folk som gillar att läsa när andra förgriper sig på vår ordbok.

Och säg förhelvete inte att du bara skriver för dig själv, inte för att du bryr dig om någon annan läser, för då kan du börja skriva dagbok!

Nu jobb.

Kommentarer
Postat av: Helena

ja så där är det ju! så bra beskrivet, du har alldeles rätt. Men ditt inlägg ledde till att jag började rannsaka mitt eget spambloggande, plöjt igenom ett helt år av bloggande och: fan vad tråkig jag är. Dessutom stavar jag som en kratta trots ypperlig stavningskontroll i Blogger.

Du däremot skriver riktigt underhållande!

ha de så gott!

Postat av: Helena

ja så där är det ju! så bra beskrivet, du har alldeles rätt. Men ditt inlägg ledde till att jag började rannsaka mitt eget spambloggande, plöjt igenom ett helt år av bloggande och: fan vad tråkig jag är. Dessutom stavar jag som en kratta trots ypperlig stavningskontroll i Blogger.

Du däremot skriver riktigt underhållande!

ha de så gott!

2009-01-16 @ 22:08:36
URL: http://livetigymmet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se