Ish har blivit medborgare på riktigt.

Idag har det varit en dag med en smula nervösa inslag, jag gick nämligen och röstade för första gången i hela mitt liv. Sist det var val (2006) var jag utom Sveriges gränser så jag kände mig som an afrikan på Grönland där jag stod med mitt röstkort i ena handen och i den andra höll jag hårt min id-handling.
Som tur var fanns Joe på plats för att ge en hjälpande hand till den numera äkta samhällsmedborgaren. Jag kan numera delta i diskussioner angående valet eftersom jag själv har dragit mitt strå till stacken och röstat.
En sak som jag inte fattar bara är varför det är så infernaliskt hemligt vad man röstar på. Jag röstade på Piratpartiet, så nu vet alla att jag väldigt gärna vill vad dom står för.

Hej hej veeeeelkommen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se