än en gång har jag lyckats.



"Ska Du utrota hela viltstammen?" var i princip det första jag fick höra när jag kom innanför dörren igår kväll. Jodu pappa, det är det jag jobbar på!

Var inne i stan igår och shoppade lite samt besökte arbetsförmedlingen. På hemvägen, på E14 mitt emellan Östersund och Torvalla upptäckte jag något mörkt mitt på vägen. Eftersom jag hade mötande bilar som bländade kunde jag inte riktigt urskilja vad det var. Men närmare såg jag att det var en älg påväg över mitträcket och jag ser ett fett jävla älghuve komma emot mig, höll för ena ögat och skrek som en stucken gris och PANG! En älgjävel hade brakat rätt in i min ruta. Eftersom det var enfiligt och jag hade bilar bakom så körde jag upp i Torvalla och stannade. Klippan Sophie ringde polisen medan hon mulade hamburgare och sprickorna i vindrutan var ett faktum. Som Sophie sa efteråt, det var nog tur att vi inte såg älgen innan för då kanske man hade fått panik och bromsat och älgen hade hunnit längre ut på vägen, upp på huven och Gud vet vad fan som hade hänt då. Man kan verkligen kalla det änglavakt.

Jägaren ringde i allafall senare och han hade inte hittat någon älg, så den lever säkert resten av sitt liv med en djävulsk migrän. Men som Anna kläckte ur sig: "Rådjur är sötare än älgar", ja det var tur att det inte var ett rådjur då. haha.

Så snälla folket, när Ni är ute på vägarna, kör för fan sakta, älgar är stora djur och krockvåldet med en 500 kilo tung älg är inte att leka med. Var rädd om ert liv, det kan gå jävligt fort att mista!

Nu laga temlor.

Kommentarer
Postat av: me myself and ..

Vilken tur ni hade! Verkligen! Visst får man en tankeställare.. hoppas semlorna smakar :) och lycka till med jobbsökandet!

2009-03-03 @ 17:07:10
Postat av: Ännabanäna

Hahaha... Ja nog fan va de tur alltid!

2009-03-06 @ 00:30:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se