Lille Alfredos.

Alfred 1,5 år.


Idag har jag varit uppe i Bölet och hälsat på min kära vän Manne, hans fru Johanna (som Ingemar säger) och hans gode son Alfred. Snacka söt unge alltså, flinade till förbannelse och när vi skulle gå och Alfred så gärna ville följa med var jag beredd att ta ongen under armen och kuta. Men det är inte min cup of soup att sno barn så jag lät bli det.

Var ute i garaget och letade pryttlar att sälja på loppis i Böle i Juli (det är bra att vara tidig). Hittade dock inte så mycket. Destomer kliade det när jag kom därifrån. Det kliar i håret, på benen och i ansiktet, bara för att jag vet att det finns en och annan spindel där bland veden. Ni vet så där som det är när man hör att någon har löss. Då börjar det plötsligt klia frenetiskt över hela huvudet. huga.

Haraldsson
skulle visst ge sig på att baka tekakor, man kan ju alltid hoppas att man blir bjuden på en smörgås. I morgon blir det bulls, så man kan ju alltid hoppas på att det kommer någon och fikar. Bullar är, som ni kanske redan vet, min dolda talang. Jag är helt awesome på att baka bullar alltså. snorgrym helt enkelt.

Nej nu ska jag kolla face, sen blir det nog en promenad till tant-farmor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se