tjingeling.



Ge mig sommar, sol och stövlar som läcker. Jag är tillbaka igen, jippi tänker ni, men nej, jag har egentligen ingenting roligt att komma med nu heller. Men eftersom jag är så kolossalt flexibel ska jag försöka få till något humoristiskt och iögonfallande. Men med min tur lär det väl bli någonting av ett ordkaos som vanligt.

Vädret för dagen har varit en mycket dålig uppföljare på gårdagen. Piss med andra ord. Okej att det är bra med regn så allt växer och frodas och bla bla bla, men det är fan inte kul, inte på en fläck. Inte ens på blodfläcken vi pratade om i afton. Nåväl, det ser faktiskt ut som om det skulle kunna bli ett ordbajseri av det här inlägget också så jag tror jag lägger ner det där med humor, känns inte riktigt som min grej att skriva humor. Inte när jag vet att jag har världens dåligaste humor (dock inte sämre än Micke). Men skrattar åt mig själv gör jag minsann, dock tvivlar jag på att så många andra garvar åt mina usla utlägg.

Klockan har redan slagit 01.00 och jag är uppe, det är egentligen förkästligt, men vad att göra när man är en arbetslös stackare. Och det är egentligen ingen idé att deltidsjobba heller eftersom man har så få deltidsstämlingsdagar. Får hoppas att allt vänder snart, för som det är nu är det då rakt inget roligt.

Helst av allt nu skulle jag vilja sitta ute i en stekande sol en kväll, grilla, förtära starkvaror, lyssna på gamla slagdängor från 90-talet och bara mau gött. Detta leder mig ganska osökt in på den gången jag skulle blanda grogg, dock saknades groggvirke så jag blandade med vatten istället, hur gott det var kan ni kanske räkna ut själv. Det smakade fan. Hur han smakar vet jag ju förstås inte, men jag har fått för mig att han smakar ungefär som vattenutspädd sprit.

I morgon ska jag nog ta tag och färdigställa mitt tvättprojket, och ja, det låter gediget att kalla det projekt, men jag lovar, det är ett projekt. Mycket otvättade kläder är det. Förresten kan jag bli mäkta brydd över hur kläder bara kan försvinna? Hundratals gånger i mitt liv har jag handlat kläder som man verkligen är skitnöjd med, men vart fan är dom idag? Antingen så bor det en klädtjyv längst in i min garderob eller så har man helt enkelt tröttnat på dom och minns dom inte. Jag tror stenhårt på klädtjyven.

Nu skulle väl egentligen jag givit mig i kast med någon av de tre böcker jag lånade idag, men si mina ögon ramlar snart igen så i morgon låter nästan som en bättre dag. Så godnatt på er folket, om jag inte får ett oväntat superryck så blir det inget mer idag. Men tack för er tid.

Soph, orkade du läsa ända hit?
Hemskt när inte ens min bäste vän orkar läsa det jag skriver.

Kommentarer
Postat av: S.

Jodå, visst läste jag allt. Och jag tycker iaf att du skriver roligt och bra!

2009-05-05 @ 11:07:25
Postat av: Anonym

HÅLLER MED!!! Tappa inte sugen. (ryck upp dig för faan)

2009-05-05 @ 22:48:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se