Väntan.

I väntan på balkavaljeren, familjen och sminkningen uppdaterar jag en gång till. Emelie har somnat, dock ligger hon på ansiktet på nåt jävla vis så inte frissen blir förstörd. Jag själv lyssnar på MTV medan jag kollar runt lite på internet.
Undra just vad man ska syssla med ikväll medans balfolket är ute och roar sig, jag har ju lovat att jag ska hämta dom ikväll / natt när dom vill hem. Blir väl kanske till att kika på någon film och mysa för mig själv. Eventuellt blogga som besatt.

Jag har funderat ut endel planer för mitt liv faktiskt, efter sommaren ska jag söka någon form av arbete här inne i Östersund. Hyra den här lägenheten. Pressa hyresvärden på pengar för att lägga nytt golv i kök och hall, samt färg till att måla köket med. Den har med andra ord potential denna lägenhet. Kundvagnshelvetet modell större ska väck, så också dom svarta hyllorna som tornar sig uppför väggen, fårtöljen med det trasiga armstödet och cykeln på balkongen. Mycket planer har man, hoppas att dom går vägen. För det jag ser i min vision är mycket vackert.

I morgon ska jag kila på stan med den goda Camilla och kolla efter något roligt. Lät på bruttan som om hon skulle handla upp hela Östersunds utbud av kläder, och det kan ju vara lite roligt att se om hon lyckas med. Kul med lite kvalitetstid med den tösen, inte varje dag man har det inte. Sen ska hon hjälpa mig med det sista på balklänningen. Dock är det bara det lättaste kvar, men det är ju alltid bra att se det från två perspektiv.

I går inhandlades det ett nytt minneskort till systemkameran, hoppas det är rätt nu bara. Någon som vet hur man får ut bilderna från ett troligtvis ofungerande minneskort till datorn? Trist om alla bilder skulle gå till spillo. Finns en kabel mellan kameran och datorn också, men har ingen installations cd till kameran. Hur göra?
Köpte även en ny puder borste, det var verkligen behövligt då jag skulle tippa på att den gamla innehåller tonvis med bakterier av alla dess slag. Äckligt egentligen hur mycket snusk man kladdar i ansiktet var dag. Man kanske skulle börja förvara sitt smink i kylskåpet som den rekommenderas?!

Nej nu ska jag ta och knäppa på filmen jag inte såg klart igår i några minuter innan folket kommer.

Tata.

Kommentarer
Postat av: Greta

På nyare kameror behövs ingen installationsskiva,går att lägga in bilderna i datorn ändå och även utan kabel,går att sätta in minneskortet direkt i datorn och på så vis lägga in bilderna

2009-05-26 @ 17:37:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se