godnatt?

Godkväll alla drönare. Jag kan inte sova, eller egentligen har jag inte heller försökt, jag sitter som hellre på photoshop och redigerar bilder eller ljuger ihop rövarhistorier för mig själv. Känns liksom mer nödvändigt än att just sova, i allafall på kvällen.


Har ännu inte fått bukt med problemet med den sega uppkopplingen som jag tog upp i tidigare inlägg, men enligt mina mycket noggranna (har aldrig kunnat stava det ordet förövrigt, så jag vet inte om det blev rätt) undersökningar så har jag kommit fram till att det eventuellt är en licens som måste förnyas. Det är därför teliahelvetet har sänkt uppkopplingshasigheten. Dom är ju så moderna nu för tiden och skriver ett sms med sånna superviktiga saker. Ett sms till den lille lille dosan dessutom. Hur ofta kollar man smsen där liksom? Det var då bättre på den tiden då jag var ung, då var det snigelpost som gällde och skulle man någonstans fick man minsann snöra på sig sina damasker och knalla.

En gång fick jag ett sms till dosan där en karl frågade om jag var inne. Inne vart då kan man ju undra?! Inne i globen? På ica? Inne på någon trevlig affär på Hötorget? Det frågan lär bli obesvarad (vilket kommer göra mig sömnlös).

När man läser andra bloggar märker man nuför tiden hur många det är som skriver om drömmar. Dom drömmer kolossalt mycket och dessutom oftast brutala drömmar. Jag drömde ofta förut. Varje dag kunde jag i princip i detalj återge min dröm för alla som ville (läs orkade) lyssna. Nu drömmer jag inte längre (alternativt så minns jag dom inte). Det är synd. Det var liksom en social grej för mig. Tog det slut på grejer att prata om så kunde jag alltid berätta om mina mer eller mindre sjuka drömmar. Nu kan jag inte det längre och känner mig väldigt socialt missanpassad. Jag har inte längre något att prata om. Jag kommer bli helt ensam. Typ sitta i källarn och äta ravioli och diskutera världssvälten med dammråttorna.

Nej, nu borde jag sova. Det är icke klädsamt med påsar stora som sopsäckar under ögonen i morgon om jag mot förmodan skulle bli bortbjuden på kaffe av någon trevlig gärsgårdsbo.

Har förresten ett meddelande till min gode far också; Du måste fylla på kaffe i kaffemaskinen, det ser ut som rävpiss. Och det smakar inte särskilt gott heller!


Kommentarer
Postat av: Pappa Din

Det är tillåtet att fylla på själv om det smakar piss!

2009-10-29 @ 09:14:23
Postat av: Pappa Din

Påfyllt!!!!

2009-10-29 @ 11:20:25
Postat av: Pappa Din

Påfyllt!!!!

2009-10-29 @ 11:20:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se