snö.

Men vad i hela den kära världen är det vi har för väder ute? Det snöar! Missförstå mig rätt nu, jag älskar snön. Jag kan gå ut och göra en snöängel anytime. Men vad som inte är speciellt kul är att pulsa (pulsera, som Micke säger) i snön. Speciellt inte när man på morgonen febrilt letar efter ett par stövlar, men inte finner dessa så det blir till att knata i lågskor. Torkskåpet har med andra ord varit min bästa vän idag. Både byxor, strumpor och skor har slängts in. Så befann ni er i närheten av Vemdalsskalet idag och såg en människa springa runt med en skurtrasa i bara underställ så kan det ha varit jag.


Annars är livet mest på topp. Som det oftast är. Misstänker dock att förkylningen som jag lyckades vila bort under helgen kommer tillbaka hårt och brutalt.

Nåväl, nu ska jag nog ta och slappa ner mig en timme eller något innan det är dags att dra vidare till nästa jobb.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se