Höst och host.

Då kan vi konstatera att rengöringsmedel av alla dess slag icke är bra för händerna (ej heller för kroppen i övrigt skulle jag gissa på). Dock är det händerna, som sagt, som är mest utsatt på min kropp. Det har numer blivit som en drog att smörja in dom med handkräm. Febrilt och hårt. Enligt min salvkonsumtion bör jag ha ungefär dom lenaste och mest otorra händer som vandrar (?) på denna jord just nu, men så äro icke fallet. Visste ni att det gör fruktansvärt ont att få rengöringsmedel i öppna sår? Visste ni att man inte bör använda ugnsrengöringsmedel utan skyddshandskar och skyddsmask? Det visste inte jag, förän jag läste på flaskan..då hade jag rengjort sisådär tio ugnar. Därför är mina fingrar en smula sköra för tillfället. Mest utsatt är tummarna. Därför skriver jag i princip bara med pekfingrarna nu. Om vi nu ska diskutera huruvida det är en lämplig dos att inandas Mr Muscle från tjugo ugnar kan jag säga att det är inte bra alls. Så nu vet ni det, ungdomar.

Tänkte faktiskt i mitt stilla sinne att jag skulle gå till sängs nu och se en film (lär väl bli Svensson Svensson som alltid). Uppstigning lika tidigt i morgon som alla andra mornar den senaste tiden, 07.20 går skjutsen härifrån. Till råga på allt är det jag som sitter bakom ratten, så det vore väl talanglöst om inte jag vore med i den då.

I helgen ska jag få någonting. Det är spännande så in i vad det kan vara. Det är mitt alldeles egna chokladflarn Allmighty som håller mig med överraskning. Jag ska försöka att inte hosta på honom när han är så snäll och ger mig en present. Kan bli hårt. Men jag får väl hosta i armvecket eller något. Så som man ska göra. Så som till och med barnen på dagis vet att man ska göra. Men inte jag. Så får du svininfluensan eller någon annan hemsk sjukdom så vet du vem du har fått den ifrån.

Nämen nu ska jag allt gå och borsta mina bissingar och språkas lite med kära mor som stökar i badrummet.

Godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se