Barndomen.

Haha. Kom att börja prata med föräldraskapet om hur det var när man var liten nyss. Frågan om hur det var på kvällarna innan vi gick och la oss kom upp. Haglade protesterna? Varken jag eller min gode far minns det.
Jag minns dock en gång, mamma var inte hemma och min pappa, hyllbögen, var i full gång med att bygga en hylla utanför bastun/duschen, den kvällen fick jag vara uppe ända till tio. Det var svincoolt tyckte jag. Något att skryta om liksom.

Fick även lite inside information av min lillasyster nu. Hon berättade att en gång när varken mamma eller pappa var hemma så var hon uppe hela natten så hon somnade i skolan. Snacka om busigt gjort alltså. Så nu vet ni det, mamma och pappa, det där med att iaktta ett hedrande uppträdande hoppade visst över hennes generation. Somna i skolan, huvva sånt uppträdande..

Kommentarer
Postat av: Emelie

Du glömde den lilla delen över att det var min ohängda storasyster som tillät (läs tvingade) mig att vara uppe för att hon skulle få sällskap!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se