De henne ma lunarstorm.

Tänk när man ägnade sitt liv åt lunarstorm. Man hängde där inne dag ut och dag in. Och största höjdpunkten var när man fick uppdatera sin status. Ju högre man hade desto bättre.
Jag gick in på min användare häromdagen (nej, jag har inte tagit bort den på grund av alla "dagboksinlägg"), uppdaterade statusen för att se om jag förtjänat några mer poäng sen sist jag uppdaterade, och se på tusan, över tjugo statuspoäng rullade in. Det kändes coolt.

Förr i tiden kunde ibland lunarstorms server vara överbelastad för det var så många inne samtidigt, idag var det 1155 online. Tragiskt. Inte att det är så få inne nu för tiden, utan den tragiska är att det finns så många som fortfarande använder lunarstorm.

Det finns även någonting som heter PRO (där man fick tillgång till fler grejer), hade man inte det så var man ingen. Man var inte värd någonting. Största samtalsämnet på rasterna i skolan var huruvida man hade PRO eller inte, och hur länge man hade det innan det gick ut.
Nu är PRO gratis, ett desperat försök av lunarcrew att behålla sina få sista användare.

Nu när man är inne fachineras man också hemskt mycket över allas användarnamn. Vad fan tänkte man på liksom?
Användarna man skaffar och namnen man döper dom till finns i tre steg;

Fjortisnamnet; När man just skaffat lunarstorm, man valde ett namn som man tyckte var hur coolt som helst, som man sedan flashade lite varstans. Mitt fjårtnamn var hardsallygirl, kan ni tänka er något fräsigare?!

Det fräna namnet; Efter ett tag insåg man att man inte kan heta det där fjårtnamnet. Därför bytte man, till ett namn som var ännu fräckare. Då man trodde att man ägde hela världen med sitt namn, användaren Juckarkungen föddes.

Det slutgiltiga namnet; BellinorUtanK. Ett sånt där dassigt namn som man tog i desperation för man insåg att det tidigare namnet var en smula pinsamt.

Det fanns även ett klotterplank där man ofta hävdade sig, skrev diverse upprop till andra användare. Mest för att man skulle få många inlägg i gästboken.

När man läser sin dagbok på lunar, skäms man ögonen ur sig för hur man uttryckte sig på den tiden, pöss å kjam, *pussas* och att man skulle supa som fan. haha.

Fortfarande när jag går in får man massa "gb-inlägg" och diverse mail från typer som kallar sig "Sexyboy87" eller "super_modell_boy" med skamliga förslag och förfrågan efter msn. pinsamt.
Dessutom får man mail från klubbar man var medlem i där dom säger att man blir utslängd om man inte sponsrar eller massa nyhetsbrev. Vilka är det egentligen som fortfarande använder sig utav communityn lunarstorm? Dom som inte hittat till facebook? Eller man kanske använder både lunarstorm och facebook?

Ja, det där med lunarstorm kommer alltid vara för mig en gåta..


Kommentarer
Postat av: Emma

Hahaha det var tider det! Men hörrö, facebook är ju nya lunarstorm ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se