Lycka = Pengar?

Jag förstår inte vissa människor. Dom säger att man inte blir lycklig av pengar.
Okej, det tror jag inte heller att man blir. Men erkänn att man hellre sitter och gråter av olycka i en ferrari än i en gammal saab från 82.

Man blir bara olycklig av pengar, säger endel. Jaha, så om jag lever ett fantastiskt liv, och sedan vinner ett par millar på triss, så blir jag plötsligt olycklig?! Min man vill skiljas, barnen börjar knarka och huset jag bor i möglar sönder. Är det sånt som händer eller vad? Annars förstår jag faktiskt inte vad folk menar med att man blir olycklig av pengar.

En fundering såhär på nattkröken bara..


Kommentarer
Postat av: Sara

Haha, jag gillar dina funderingar! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se