Sneak.

Jag måste säga att snålhetens dimma har lagt sig över det Jämtländska landskapet. Röka för flera tusen i månaden kan man göra, men lägga väl värda pengar på livskvalité sitter visst jävligt långt inne. Hellre vandrar dessa människor omkring med ohälsa, smuts och slitna golv. För att citera de kloka säger jag: "Det är 2010 nu. Vi kan åka till månen, men inte ha rent hemma".

Nåväl. Hängde hos Klaxås-trollen igår två turer. Första turen lyckades vi slarva bort sidskyddet till en fälg på vägen. Det resulterade i att jag och den goda Erkki har åkt upp och ner för galberget idag för att hitta den stackarn. Hittade tre stycken..ingen av dom var rätt. Typiskt obra.

Jag har insett värsta grejen. Det är halvgammal musik som är bäst. Tockeran 90-talsmusik som Dr. Bombay, Vengaboys, Aqua och Hanson. Det kallar jag kvalitetsmusik om något. Sån musik ligger liksom över dagens tokmusik.

Förutom en låt då..

`Cause I´d get a thousand hugs, from ten thousant lightning bugs`.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se