Tidspress?

Brukar Ni tävla mot er själva? Jag gör det dagligen. Sätter upp mål för mig själv hela tiden, mest är det hur lång tid saker får ta.

Låt mig ge er ett exempel från morgonens tidsschema;

Jag har 45 minuter på mig.

Duscha = 20 minuter.
Klä på mig = 5 minuter.
Sminka mig = 5 minuter.
Packa ner allt jag ska ha med (dvs mandelmassa och grädde) = 5 minuter.
Hämta förlängningskabel och sätta i motorvärmaren = 10 minuter.

Jag överdriver alltid hur lång tid sysslorna tar. Dock fick jag lite smått panik när jag insåg att jag inte hade några minuter kvar i mitt huvud till att borsta tänderna. Lyckligtvis kunde jag snabbt gå in och styra upp problemet då jag hade en större lucka mellan påklädning och ansiktspåsättning.

Andra dagar kan mitt tidsschema vara mer kaotiskt, då räknar jag timmar. Har jag en demo åtta på kvällen tillexempel, då blir jag stressad om jag ska göra något mellan 13 och 17 exempelvis, för jag har ju "bara" tre timmar innan jag ska vara på plats hos kunden sen.

Kanske man ska tagga ner ett par milligram?

Kommentarer
Postat av: Madde

"Sminka mig = 5 minuter" OMÖJLIGT JU! :P hahhaha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se